Topics: 14
Ik heb er het service handboek bedradingsschema's op nageplozen. De tekening is echter dermate klein uitgevoerd, dat ik er niet uitkom.
Kan iemand me vertellen waar ik het relais van de overdrive kan vinden?
245 '78.
Topics: 74
In een schema of om te kopen?
Topics: 74
Toevallig al op pagina 97 en 98 gekeken van deze schema's?
http://www.rowijk.nl/Volvo_240.pdf
En volgens mij zit het relais op de overdrive zelf.
Prima schema's maar de tekening blinkt niet altijd uit in helderheid. Zoals in mijn vraag beschreven, kan ik niet de exacte plaats achterhalen van het relais. En nee, op de overdrive zit de solenoide, niet de relais bij mijn weten.
Topics: 20
Volgens mij bestaat het relai alleen bij de drukknop. Ik heb probleemloos de schuifknop zonder relais aangesloten. De solanoide gebruikt niet veel stroom.
[img][/img]
Topics: 22
Als je een relais hebt dan zit die ergens achter de middenconsole. Bij mij heeft ie bij alle auto's ergens aan de rechterkant gezeten, maar is uiteraard goed mogelijk dat ze verplaatst zijn.
Maar zoals abbabak al zei zat er orgineel geen relais als je de overdrive met schuifknop hebt.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Topics: 28
de druk knop heeft een "houd" relais
als je de knop in drukt gaat hij aan en druk je nog een keer gaat hij weer uit.
dit relais zit aan de rechterkant in je middenconsole
een groot/hoog blauw relais.
Topics: 4
Dat kan ik beamen. Relais hangt er bij mij op dit moment los.
Zit een los contactje in, waardoor de overdrive naar eigen inzicht in of uitschakeld. Ga binnenkort een hele lading onderdelen in Obdam ophalen
waaronder een overdrive relais. Zit aan de rechterkant van het middenconsole. Ter hoogte van de verwarmingsregelknoppen. Bij mij is het relais wit, zijn blijkbaar twee types... Wat het verschil is kan ik niet zeggen.
Mustang '66<br />Volvo 240 GL Grand Luxe '86 (Aut.)