19 September 2012, 23:38
Heren en dames deskundigen,
Mijn 940 2.3 van 1991, op LPG, U9, km stand 403000, heeft het volgende probleem:
De wagen start goed. Loopt netjes. Totdat ie tegen bedrijfstemperatuur komt, na ongeveer 3 a 5 km rijden.
Dan gaat het helemaal mis. De motor begint te knallen, onregelmatig te lopen, slaat af. En is dan ook niet meer goed aan de praat te krijgen.
Ik heb er zelf al de nodige energie en tijd (en ergernis....) inzitten en ben wel door mijn opties heen. Alles lijkt op een valse lucht probleem te wijzen, maar ik kan het niet vinden.
Wat heb ik al gedaan:
- Luchtinlaat gecontroleerd en geen lekkage gevonden (tussen luchtmassameter en spruitstuk)
- de slangen op de luchtinlaat gecontroleerd
- nieuwe bougiekabels (eentje bleek kapot)
- nieuwe pakking tussen inlaatspruitstuk en kop gemonteerd
Maar het probleem blijft bestaan.
Zelf verdenk ik niet dat er iets mis is met de kleppen, want de motor loopt goed bij de koude start, zonder rare bijgeluiden.
Het is geen LPG probleem, want de motor loopt net zo slecht, zo niet slechter op benzine.
HELP!!!
Wie heeft er goede ideeën om mij Volvo weer rijdend te krijgen?
Elke tip of ander vormen van hulp worden zeer gewaardeerd.
Bij voorbaat dank,
Een inmiddels behoorlijk wanhopige Volvo rijder.
Mijn 940 2.3 van 1991, op LPG, U9, km stand 403000, heeft het volgende probleem:
De wagen start goed. Loopt netjes. Totdat ie tegen bedrijfstemperatuur komt, na ongeveer 3 a 5 km rijden.
Dan gaat het helemaal mis. De motor begint te knallen, onregelmatig te lopen, slaat af. En is dan ook niet meer goed aan de praat te krijgen.
Ik heb er zelf al de nodige energie en tijd (en ergernis....) inzitten en ben wel door mijn opties heen. Alles lijkt op een valse lucht probleem te wijzen, maar ik kan het niet vinden.
Wat heb ik al gedaan:
- Luchtinlaat gecontroleerd en geen lekkage gevonden (tussen luchtmassameter en spruitstuk)
- de slangen op de luchtinlaat gecontroleerd
- nieuwe bougiekabels (eentje bleek kapot)
- nieuwe pakking tussen inlaatspruitstuk en kop gemonteerd
Maar het probleem blijft bestaan.
Zelf verdenk ik niet dat er iets mis is met de kleppen, want de motor loopt goed bij de koude start, zonder rare bijgeluiden.
Het is geen LPG probleem, want de motor loopt net zo slecht, zo niet slechter op benzine.
HELP!!!
Wie heeft er goede ideeën om mij Volvo weer rijdend te krijgen?
Elke tip of ander vormen van hulp worden zeer gewaardeerd.
Bij voorbaat dank,
Een inmiddels behoorlijk wanhopige Volvo rijder.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo