19 March 2012, 08:37
Na enige jaren stilstand een B200ET opgestart. Liep tot mijn verbzing als een naaimaschientje.
Motor stationair gewoon warm laten worden. Geen rook geen vreemde dingen.
Nu enkele weken later blijkt de motor vooral als deze warm is verschrikkelijk te gaan roken. Stationair loopt deze minder goed.
Er zit 30 eur verse benzine in.
Graag advies:
- Vervuilde injectoren?
- Turbo waarvan de afdichtingen eruit geknald zijn?
- Zuigerveren die toch vast zitten (of had de motor dan direkt moeten roken zoals ik zou vermoeden?)
Nieuwe motor zoeken?
Afijn: Er zal eerst een compressie test worden uitgevoerd.
Maar alle tips zijn welkom.
Groet,
Motor stationair gewoon warm laten worden. Geen rook geen vreemde dingen.
Nu enkele weken later blijkt de motor vooral als deze warm is verschrikkelijk te gaan roken. Stationair loopt deze minder goed.
Er zit 30 eur verse benzine in.
Graag advies:
- Vervuilde injectoren?
- Turbo waarvan de afdichtingen eruit geknald zijn?
- Zuigerveren die toch vast zitten (of had de motor dan direkt moeten roken zoals ik zou vermoeden?)
Nieuwe motor zoeken?
Afijn: Er zal eerst een compressie test worden uitgevoerd.
Maar alle tips zijn welkom.
Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..