Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Dag Allen,
Ik stuit op een probleem met mijn 145 B20f,
Hij start op gas, op benzine ook maar rijden
durf ik daar niet mee.
Hij rook zooo ontzettend dan, dat ik me ballen uit me broek zou schamen.
De rook is vrij wittig dus dat is vocht water condens,... benzine zit zeker in de
tank. Ik weet het gewoon ff niet meer.
Op lpg rook hij niet.
Kan dit een half kapotte benzinepomp zijn?
Groet, Klaessens
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Volgens mij hoort dit topic niet in te koop thuis..
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Klaes, Yellow heeft gelijk, je hebt dit topic perongeluk in een verkeerd "board" gezet. Ik verplaats het zo naar "motor".
Ik denk dat er wat is met je benzine toevoer; teveel benzine waarschijnlijk. (blauw is olie, wit water/koelvloeistof, grijs/zwart benzine). Daarnaast kan je benzine ook ruiken bij de uitlaat.
Ik weet niet of je carburateur(s) hebt, maar misschien kan je die wat armer zetten. (vaak zijn de naalden/buizen versleten en gaan de carburateurs teveel benzine geven).
Als het water is kan ik even geen logische verklaring bedenken. Een link naar de brandstof pomp ook niet.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Is dat een B20F met K jet of D jet? Die systemen kunnen goed ontregeld raken door ongebruik en ouderdom.
In Monster (Westland) zit Jan Ooms die heeft nog originele testkasten door D jet.
http://home.tiscali.nl/volvoomsclassics/index3.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
och sorry, ben nog nie zo handig een forum enzo. dankje dopededouwer
Het is inderdaad injectie hij komt uit 71, terug naar europa in 96
dus hoogstwaarschijnlijk een D-jet.
Ik heb geen flauw idee waar ik dat onder de motorkap kan terug zien.
groet, klaes
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
ff een fotootje posten, kunnen we allemaal meekijken.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Marc bedakt voor de link van Jan Ooms, deze ga ik zeker zeer binnenkort benaderen.
Ik ga straks wat foto's van onder de motorkap maken.
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
17 March 2012, 15:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 March 2012, 15:43 door Marc1970.)
Da's D jet. Controleer stekkers en bedrading, da's nog betaalbaar.
Als het allemaal te ingewikkeld/duur wordt, kan je altijd nog een B20A van maken met een spruitstuk, benzinepompje en carb. Komt ook best vooruit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Marc waar zie jij nu aan dat dit D(ruck) jetronic is. Ik dacht het zelf ook al omdat het een vroeg model is maar kon het nergens terug vinden.
De bedrading heeft idd geheel aandacht nodig. Zoals zo veel :dizzy:.