Topics: 7
@Marc1970 Jouw citaten uit eigen werk zal ik nog even goed doornemen betreft de visco.
Je antwoord betreft de carburateur klinkt zeer aannemelijk. Volgende week komt er Lpg in, als het goed is moet ik dan het verschil kunnen beoordelen als ik omschakel van benzine naar Lpg. Of is dit te kort door de bocht?
Volvo 142 B23 schreef:Zoals gezegd. Probeer eens wat remreiniger. Vacuumlek geeft ook een 'hapering' in de motor.
Maar in dat geval haddan had ik toch ook een slechtere compressie moeten meten?
Topics: 125
volvomachinery schreef:Maar in dat geval haddan had ik toch ook een slechtere compressie moeten meten?
Mag ik na deze opmerking en diverse anderen vragen wie de ontsteking heeft gesteld? Hoe is de ontsteking gesteld?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
skidje schreef:Mag ik na deze opmerking en diverse anderen vragen wie de ontsteking heeft gesteld? Hoe is de ontsteking gesteld?
Jazeker, de ontsteking is afgesteld bij Volvo garage Brouwer in Rogat, dus daar mag het niet aan liggen.
En op de vraag hoe deze gesteld is? Met stroboscoop heeft de monteur dat gedaan. Op welke manier kan dit dan nog meer?
Topics: 52
volvomachinery schreef:Maar in dat geval haddan had ik toch ook een slechtere compressie moeten meten?
Nogmaals, nee. Vacuumlek heeft daar absoluut geen invloed op. Deze compressiemeting bepaald alleen of je kleppen en zuigerveren goed afsluiten als je zuiger omhoog komt en druk opbouwt. Op dat moment zijn je kleppen dicht en is er dus geen invloed meer van een vacuumlek. Het probleem met een vacuumlek is dat je mengsel niet meer klopt omdat de lucht die hierdoor binnenkomt niet door de carburateur komt en dus niet 'gemeten' word. Dat veroorzaakt wel een slome slecht lopende motor.
En laat inderdaad je ontsteking nog eens controleren ;-).
Ok, dan ga ik dat alsnog even checken met remreiniger! (had ik nou maar beter naar je geluisterd hahaha) Ga ik morgen meteen even doen!