Topics: 4
Hallo,
We hebben een probleempje met onze 245, al sinds dat we hem hebben wil de auto wel is gaan inhouden en haperen bij nat weer, net alsof er op dat moment geen vonk is. Echter de laatste tijd komt het vaker voor en nu ook met droog weer.
Nu ging ik er vandaag mee weg tijdens het parkeren viel de auto 2x uit, met pijn en moeite en veel gas toch nog in het parkeervak gekregen, en terwijl m'n vriendin ff wat ging halen bleef ik zitten met de motor op stationair.
Toen ik daarna een klein beetje gas gaf viel de motor gelijk dood, en wilde ook met geen mogelijkheid meer starten (wel rond gaan maar geen plofje of iets)
Zijn toen na een uur of 4 weer terug gegaan om te kijken en nu startte de auto weer meteen en kon dan ook zonder problemen naar huis rijden:noidea:
Nu heb ik met de zoekfunctie al het e.e.a gevonden over de bobine, verdelerkap, bougiekabels e.d, maar waar raden jullie aan om te beginnen met zoeken?
mvg, Remi
Topics: 107
Ik zou inderdaad beginnen met de verdelerkap, rotor ,contactpunten en bougiekabels te vernieuwen.
Grote kans dat je probleem dan opgelost is. Begin met de contactpunt afstand te bekijken.
Topics: 82
Het is natuurlijk de vraag uit welk jaar de 245 is, er zijn nogal wat varianten van.
Bobines hebben ze bijna allemaal, als die stuk gaat, wil-ie wel eens haperen als-ie heet wordt. Zoek een identieke maar frissere bobine.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 1
Omdat het probleem zich al voordoet zolang je hem hebt (hoe lang is dat?) deed hij dat waarschijnlijk ook bij de vorige eigenaar en wordt het tijd om alle service delen eens te vernieuwen en de ontsteking weer op tijd te zetten. Als er ook LPG in zit zorg dan dat de auto eerst goed loopt op benzine. Werk systhematisch. Als de auto lang geen service heeft gehad begin dan met het meten van de klepspeling en monteer de juiste plaatjes om de juiste speling in te stellen. Daarna bougies, kabels, punten ,rotor, condensator en verdelerkap vernieuwen en statisch afstellen. Daarna het ontstekingstijdstip controleren met de stroboscooplamp. controleer ook het membraam van de strombergcarburateur op scheurtjes en doe de juiste olie boven in de demper van de gasschuif. Dat is zomers gewoon motorolie maar in de winter is het beter ATF te gebruiken (of natuurlijk de dure speciale demperolie). spuit de kabels en verdelerkap in met wd40 om het vocht weg te houden en last but not least vorg dat het vervroegings mechaniek van de ontsteking soepel werkt en er geen luchtlekjes zijn tussen carburateur en inlaatspruitstuk. Succes.
De volvo is uit '85, het is een 2.1 turbo intercooler en het Amerikaanse model. Motorcode weet ik zo niet uit m'n hoofd.
We hebben hem nu 2,5 maand ongeveer en LPG zit er (nog) niet in.
Is de bobine nog een apart type of is dat redelijk universeel?
Ik zal me ook nog eens voorstellen eerdaags:tongue: met foto's
Topics: 82
30 December 2011, 00:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2011, 00:15 door Marc1970.)
Dat is alleszins niet het meest gangbare model hier. Voor onderdelen zou ik op de grote USA onderdelensites kijken, als FCPGroton.com en IPDusa.com. Die hebben in elk geval de kloppende onderdeelnummers. Controleer ook het modeljaar van je 240, staat een letter in het chassisno.
De motor is een B21FT. Bobine:
http://www.fcpgroton.com/product-exec/pr...ory_id/119
Die kan je dan weer zoeken met "Volvo 1219230" en vind je bij Nordicar in Nederland:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=3620
Volgens mij is dat ook nog het jaar met de slechte bedrading, biologisch afbreekbaar was niet zo'n goed idee.
Zo ziet je motor eruit?
http://volvo2.homestead.com/intremov.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Dat is inderdaad de motor die wij hebben. Voor m'n amerikaan heb ik laatst wat onderdelen besteld bij rockauto.com, en daarbij ook schokdempers voor de volvo, 16 e p/st :biggrin:, was ook met nog geen 7 werkdagen in huis.
Maar goed de volvo wou gisteravond zelfs helemaal niet starten. Vanochtend ook niet, rond 2 uur ook niet en toen ik het om 5 uur probeerde sloeg ie na heel ff pruttelen toch aan. De keren daarna startte de auto uiteraard weer meteen :mad:
Echt top, dan weet je in ieder geval niet waar je moet zoeken..
Ben vanavond nog ff onder de motorkap gedoken en dat van die biologisch afbreekbare bedrading lijkt goed te kloppen, vond achter de bobine(en onder de 'computer' oid, een hoopje verpulverde massadraden die tegen het zijscherm zaten. De bobine was ook al is wat aan geprutst want daar kwam een gescheurde draad met 2 knijpstekkertjes naartoe vanuit de draadboom.
Dat eerst maar is vervangen en verfraaien voordat we verder zoeken.
Zal is foto's maken eerdaags ook