19 April 2011, 22:54
witlof schreef:Paar keer nu de aankoop tips van volvorider (Paul) doorgenomen en iets wat hij hier in heeft staan, zet me toch aan het denken :
Dit is dus enorm van toepassing bij deze auto, helemaal in deze prijsklasse, geen zin om tegen verkeerde dingen aan te lopen.
Nu gaat er wel iemand mee, die verstand heeft van auto's, maar is dit dan wel slim en niet raar dat dit er niet bij zit (ook al komt deze uit Engeland??
Dat staat er niet voor niets. Begrijp dat dit geschreven is voor de niet sleutelaar. Een onderhoudshistorie, mooi zou zijn rekeningen, geven een goede indicatie wat vervangen is of niet en of regelmatig onderhoud gepleegd. Zij die niet hun hand omdraaien om er even een andere motor in te hangen of kan lassen, kunnen een dergelijk risico wel lopen, maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
Er zijn natuurlijk kenmerken waaraan een km stand zich kan verraden. Vergeet niet dat er nog veel bagger wordt aangeboden die meeliften op het blijvend succes van de 200 serie.
Neem je het als niet sleutelaar zo'n beslissing, zorg dat je wat geld achter de hand houdt voor onvoorzien.
@Rubicon; kan me voorstellen dat je het tegenovergestelde hebt ervaren, maar in de afgelopen 5 jaar heb ik meer dan 300 mensen aan een 240 geholpen en ruim 150 aan een 700/900 en kan aangeven dat op wat grotere getallen dit echt wel opgaat.
Maar in een individueel geval kan je altijd een treffer hebben natuurlijk.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2