Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Start mysterie B20
#1
Mijn trouwe 145 start niet en na een dag hoofdbreken ben ik benieuwd wie mij kan vertellen hoe ik het probleem kan aanpakken..

- het gaat om een 145, b20 lpg
- de auto is rijdend weggezet voor lange periode
- er is ingebroken, radio weg en misschien ook met zekeringen en/ bedrading gerommeld
- bij sleuten omdraaien geeft de auto een klik bij het omdraaien en loslaten van de sleutel
- in 99% van de gevallen start de auto niet met sleutel, maar heeeel soms wel ???
- de klik komt niet uit de startmotor/solenoid
- de auto start goed als ik de accu rechtstreeks op de startmotor aansluit

Alvast bedankt voor het meedenken.
Antwoord
#2
Origineel loopt er 1 draad (groen) van contact naar pin 50 op de starter, geen zekeringen. Een dikkere rode draad vanaf pin 30 op de starter (of verdeelblok op binnenscherm, afh van bouwjaar) naar het contact.

Misschien heeft de LPG inbouwer ÃÃn van deze gebruikt? Vaak gebruiken ze van die blauwe 3M draadaftapblokjes, die de draad ook wel verzwakken. En ze hangen er een gammele zwevende zekering tussen.
Als iemand daar aan heeft staan trekken zou het me niet verbazen als er iets losgegaan is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Zou de klik iets met LPG te maken hebben? ???
Gr Evert M
Antwoord
#4
De klik kan een relais zijn, van LPG of het startrelais ofzo. Maar je startmotor krijgt duidelijk geen prik. Als je accu wel prik heeft, zitten er maar een paar draden naar stuurslot en startmotor. Volgen en eventueel doormeten. Misschien de stekker op het stuurslot stuk of deels los?
Antwoord
#5
Als de auto heel af en toe wel start dan denk ik in eerste instantie aan het contactslot, cq. de bedrading ervan.

Als je met z'n tweeen bent kun je makkelijk achterhalen wat er klikt onder de motorkap. Een man contact af en aan zetten en de ander horen en voelen onder de motorkap.
Antwoord
#6
De klik is het relais van de achterruitverwarinnig, het hangt linksboven het dashboardkastje (in de oude opstelling).

Dat suggereert dat je in elk geval stroom naar het contactslot hebt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Neem aan dat men niet netjes een radio demonteerd tenslotte... best kans dat dat met trek werk gaat en dan is er een kans dat er gewoon draden los zijn onder je dash.... heb je al eens een blik geworpen aldaar?
Gr Evert M
Antwoord
#8
Bedankt voor al jullie reacties! Top om na een dag zoveel waardevolle reacties te lezen. Vanochtend heb ik ook even met garage roest gebeld. Na beschrijving van het probleem tipte zij om de schakelaar op de poke (ja, het is een V145B20LPG-A!) te checken. En jawel, een van de contacten was losgetrokken. Hulde voor garage roest Wink
Antwoord
#9
kom ook al jaren bij Roest( voor de APK) niet te duur en altijd behulpzaam!

Juri
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.093 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 982 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.425 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.619 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
Wink Start probleem maar toch ook niet Lubse 11 6.837 6 April 2021, 15:22
Laatste bericht: Lubse
  245 start zonder sleutel Joost Zuidam 43 25.066 15 December 2016, 21:10
Laatste bericht: Joost Zuidam
  start problemen Volvo 240 polar 1992 coen68 5 5.832 5 July 2016, 16:23
Laatste bericht: coen68
  Hulp gevraagd :-( nieuwe brandstofpomp maar start ineens niet meer Pluk 15 14.004 21 March 2016, 00:46
Laatste bericht: Pluk
  start wel maar blijft niet lopen Eric Q 0 2.311 17 July 2013, 20:50
Laatste bericht: Eric Q
  Start koud niet schitterend!! 244 GL 1976 fullmetaldany 12 6.609 18 March 2012, 21:22
Laatste bericht: fullmetaldany

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)