Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Start koud niet schitterend!! 244 GL 1976
Hi Hier ben ik weer ,
ik heb nog steeds een aantal kleine problemen met ons Charlotte;( Volvo 244 GL 2.1E 1976 )
de koude start s'morgens gelijkt nergens op , ze geeft precies een verminderd vermogen bij het koud starten ,( batterij leegloop , verlies!!! ) kan ik dit meten ??
start meestal op het laatste nippertje, ik heb de batterij gemeten deze morgen ze gaf = 13.50volt aan na rit 15 km stad ) .
Bij draaiende motor en volle belasting (alles aan, lichten verwarming pinkers en dergelijke ) geeft hij 12.58 volt aan veranderd niet ook als ik gas geef ?
ik ben reeds gaan kijken naar oplossingen op het forum maar op auto electriciteit ben ik niet zo sterk :-( de meest voor de hand liggende oplossingen zijn ,alternator geeft niet genoeg , slechte contacten ,startrelais , temperatuursensor enz kan er mij iemand zeggen waar ik eerst moet beginnen
alvast bedankt
een volvo liefhebber in hart en nieren
nee dat klopt niet, de laadspanning bij draaiende motor is tussen 13.6 en 14.2 volt, vervolgens zet je alle verbruikers aan en dan moet ie altijd boven die 13.6 blijven steken, gemeten op de accu..

het voltage dat je hebt gemeten over je accu is dus te laag. Eerst alle contacten en stekkers nalopen, alles moet deugdelijk vast zitten, en dan weer meten. Accuklemmen niet vergeten. Deze moeten (zowel de polen als klemmen) schoon zijn en de contactvlakken onvervormd. Klemmen druk je tot helemaal onder op de pool zodat die er net bovenuitsteekt, aandraaien met beleid!! een klem die "dicht" gedraaid is klemt niet meer voldoende en verlies je iig startvermogen..

als je dat gecontroleerd hebt en de meetresultaten blijven ongewijzigd kijk ik als eerst naar de spanningregelaar..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Waarom staat dit bij te koop? Wink

Heb je ook gemeten nadat je de auto uit zette? hij zou dan minder aan moeten geven als met draaiende motor.
Als ik het fout heb hoor ik het wel van iemand maar ik dacht dat je kan meten of je een sluiting oid hebt door tussen de minpool en accukabel een lampje te hangen. wanneer deze brand heb je een ongewenste verbruiker. dit is uiteraard wanneer de auto niet op het contact staat
Hoi Jambon & Mielo , ik heb vandaag alle contacten gereinigd en gecontroleerd , ik moet de zekering kast nog doen en dan zijn we rond alsook nog een stel klemmen halen , ik had intussen de batterij bijgeladen stond na het laden op 13.52volt, deze avond zonder er iets aan te doen 12.70 dus denk wel dat er iets loos is , de borstels van alternator ook op einde en oneven uitgesleten dus vermoed dat hij kompleet moet vervangen worden maar ik heb er nog een op stock dus die gaat er morgen in na controle van de borstels is zelfde model !(en nieuwe stoppen )
dus nog even doorwerken en dan weten we meer ( alle ellende is begonnen met het vernieuwen van de kachel dus alle eruit , ik denk dat er daar wel iets mis gegaan is de madam moest hem snel terug :-( snel werk is niet altijd goed werk ) meer deze week alvast bedankt
als je accu uiteindelijk blijft hangen op 12V plus is die ok, hij is maar 12 v, en dat moet genoeg zijn om te kunnen starten. Als ie de motor goed rondgooit maar hij slaat gewoon niet lekker aan dan ook maar ens de ontstekingdelen nazien..

dat je gaat zoeken bij de laatste reparatie is logisch gedacht, maar een kachel die het aanslaan van de motor beïnvloed ..
Jambon de topicstarter?? Volgens mij mist er een stukje???
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Black Moose schreef:Jambon de topicstarter?? Volgens mij mist er een stukje???
euh.. die mis ik ff..
Hier is iets vreemds aan de hand. Deze discussie staat nu bij te koop en we komen, als lezer van te koop, midden in een discussie terecht......

Het topic is waarschijnlijk ooit gestart in TE KOOP, de eeste post is verplaatst naar electrisch, de reacties per ongeluk blijven staan.
Nu weer 1 verhaal.
Yes, helemaal correct Dop, foutje...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 964 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 857 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 716 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.495 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.089 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.177 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.573 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 2.475 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 3.284 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240
  Kilometerteller defect maar snelheidsmeter niet. DanielR 23 18.755 10 August 2021, 22:10
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)