Berichten: 99
Topics: 15
Lid sinds: Dec 2010
We zijn in het blijde bezit van een 245 1992 met Start onderbreker leuk !! nou nee! waarom dan niet ?we hebben geen Central Lock systeem,met alle ellende vandien:een achterdeur op slot of de achterklep; lekker handig b.v. bij A.H.als je de handen vol hebt met boodschappen enz.nu gebruik ik al een contactsleutel als startknop,hij zit er permanent in is handiger vanwege het ontsluiten van div. deuren ( de verzekering denkt daar anders over denk ik)want ik word zo moe-oe!van iedere keer dat sleutelje met drie pennetjes die precies weer passen op drie pennetjes op het daschboard en draai dat gevalletje niet verkeerd om want dan doet ie het niet,kortom een fu---ck ding!
Nu de hamvraag:hoe demonteer ik dat ding je kan hem niet zomaar even door knippen neem ik aan.
Ohh-ja op het sleuteltje staat GT.. toe maar.mmggg.

:'( Help heeft iemand een oplossing,ik ben zeker geen held op dit gebied Elec.is beslist niet mijn ding.
B.V.B. dank!
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Er uit met dat ding!!
Vroeg of laat geeft ie problemen en dan ben je helemaal niet blij.
Ik denk niet dat er een universele manier is om te vertellen hoe je hem uit moet bouwen.
Simpelweg omdat ze allemaal anders ingebouwd zijn.
Ik zou gewoon alle draadjes volgen en kijken waar ze op aan gesloten zijn en of ze misschien iets omleiden via de onderbereker.
Mocht je niet zeker zijn van je zaak, maak dan wat foto's van de situatie(s) en vraag hier om advies voordat je gaat knippen.
Gewoon wegknippen, zorgt er waarschijnlijk voor dat je auto niet meer start!!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Kan me voorstellen dat de onderbreker de startmotor en het brandstofrelais onderbreekt (vooral dat laatste is erg goed in het NIET laten starten vd auto). Relais zit boven de voeten vd bijrijder, krijgt vanaf de accu 12V op pin 30 als de sleutel op 0 staat.
De startmotor krijgt 12V op pin 50 dirct vanaf het contactslot, sleutel op III.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 15
Lid sinds: Dec 2010
Peter en Marc: bedankt voor jullie info, ik denk dat Marc het meest in de buurt zat want ik kwam meteen bij de tank al een mooi zwart kastje tegen wat beslist niet orgineel Volvo is,ik ga op verder onderzoek uit,mannen bedankt!
ps. Sorry voor de wat verlate reactie maar ja de kerstdagen en de meeting enzo :
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dan zou de onderbreker de brandstofpompen afsluiten, ook een optie, en makkelijk van buitenaf bereikbaar bij de meeste auto's.
Ws. de hoofdpomp onder de auto, de pomp in de tank is hoedanook nauwelijks sterk genoeg om de boel op druk te houden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 15
Lid sinds: Dec 2010
Zit die hoofdpomp ergens links achter gemonteerd tegen een balk?toen de Auto eens een keer op de brug stond meen ik zoiets gezien te hebben,een rond tonnetje om het maar even zo uit te drukken.Ahummm...
b.v.d. voor het evt. antwoord.
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De hoofdpomp (6-7 cm doorsnee) zit links onder de bodem in een bakje, samen met het filter (9-10 cm doorsnee), ter hoogte vd de rugleuning vd achterbank.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 15
Lid sinds: Dec 2010
Okee! dank Marc! even beter weer worden, duiken we onder de Auto.
groetjes Mart.