Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstofpomp vervangen, tank flushen?
#1
Goed, er ligt hir een nieuwe benzinepomp op montage te wachten, ga ik vanavond doen.
Echter, volgens de handleiding is het verstandig om de tank te flushen, zodat oud bezinksel verdwijnt en je weer een schone tank hebt. Maar hoe flush je de tank zo, dat de troep verdwijnt en er geen (bijv) water achterblijft? Kan ik gewoon de tuinslang erin steken? Iets zegt me dat dat niet goed gaat....
Antwoord
#2
nooit gedaan maar knoeien met water lijkt me een slecht idee. ik zou de tank demonteren, vlotter en vulslang demonteren, tank leegmaken en spoelen met 20ltr schone euro 95 of diesel als het een dieseltank is. daarna leeggooien en meteen filteren en dan nog eens. als het goed is krijg je schone benzine terug de laatste keer. ik zou niets anders gebruiken dan de brandstof die normaal in de tank zit
Antwoord
#3
eerste google resultaat: KLIK
Antwoord
#4
Lijkt mij niet de moeite. Die tank is nog best nieuw, demonteren een hele toer, en voor de benzine de hoofdpomp bereikt is-ie al ÃÃn keer gefilterd (door een kousje onder de in-tankpomp).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
zes boutjes, 3 slangen en een hoop zand in je gezicht is op zich niet zoveel werk Wink
Antwoord
#6
Marc1970 schreef:Lijkt mij niet de moeite. Die tank is nog best nieuw, demonteren een hele toer, en voor de benzine de hoofdpomp bereikt is-ie al ÃÃn keer gefilterd (door een kousje onder de in-tankpomp).

Ik las die hit van Google, die AutoWeek pagina. Inderdaad nogal wat werk. Ik hoopte dat het simpeler kon, ik ben niet zo van het uitgebreid schoonmaken en en opnieuw sealen enzo... duurt me veel te langWink Tevens moet de auto gewoon blijven rijden. Het is de auto van mijn ouders, ik doe wat onderhoud, maar heb maar weinig tijd.
Ik zal het in-tank filter schoonspoelen, en dan geloof ik het wel. I'll keep you posted.
Antwoord
#7
Oke, nieuwe brandstofpomp zit eronder. Was niet zo moeilijk, alleen lastog vanwege de ruimte onder de auto(op assteunen).

Ik vind wel dat de pomp nog steeds lawaaiig is. De oude pomp hoorde je constant en dan hoorde ook de hele tijd, als een soort 'morse', schurende geluiden. Dat heeft de nieuwe pomp dan weer niet. De motor en de pomp reageren er ook op als je de vacuumslang van de brandstofdrukregelaar haalt, dus die is ook goed.

Omdat ik wel vindt dat de pomp nog wat lawaaiig is, ga ik toch de intankpomp maar eens nameten. Wellicht is die stuk, waardoor de hoofdpomp harder moet werken, wat resulteerd in meer lawaai. Als je overigens gewoon naast de auto staat, hoor je hem niet hoor. Pas als je een beetje bukt hoor je hem.

Iedereen bedankt voor de reacties, op naar het volgende probleemWink
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oil catch tank plaatsen JanO 3 1.717 11 July 2022, 15:11
Laatste bericht: Marc1970
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 2.510 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 17.059 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  tussendemper vervangen adrianus240 2 2.009 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.351 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 5.833 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
  Volvo 240 bokt bij half lege tank EliasL 20 10.119 27 November 2020, 19:22
Laatste bericht: Grey240Polar
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 4.867 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Dubbele brandstofpomp B230FK ombouw TeunTimmermans 6 4.579 21 May 2020, 12:58
Laatste bericht: Dopski
  start niet : relais brandstofpomp? luukv47 6 6.522 13 March 2020, 21:35
Laatste bericht: luukv47

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)