Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Goed, er ligt hir een nieuwe benzinepomp op montage te wachten, ga ik vanavond doen.
Echter, volgens de handleiding is het verstandig om de tank te flushen, zodat oud bezinksel verdwijnt en je weer een schone tank hebt. Maar hoe flush je de tank zo, dat de troep verdwijnt en er geen (bijv) water achterblijft? Kan ik gewoon de tuinslang erin steken? Iets zegt me dat dat niet goed gaat....
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
nooit gedaan maar knoeien met water lijkt me een slecht idee. ik zou de tank demonteren, vlotter en vulslang demonteren, tank leegmaken en spoelen met 20ltr schone euro 95 of diesel als het een dieseltank is. daarna leeggooien en meteen filteren en dan nog eens. als het goed is krijg je schone benzine terug de laatste keer. ik zou niets anders gebruiken dan de brandstof die normaal in de tank zit
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
eerste google resultaat:
KLIK
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Lijkt mij niet de moeite. Die tank is nog best nieuw, demonteren een hele toer, en voor de benzine de hoofdpomp bereikt is-ie al ÃÃn keer gefilterd (door een kousje onder de in-tankpomp).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
zes boutjes, 3 slangen en een hoop zand in je gezicht is op zich niet zoveel werk
Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Marc1970 schreef:Lijkt mij niet de moeite. Die tank is nog best nieuw, demonteren een hele toer, en voor de benzine de hoofdpomp bereikt is-ie al ÃÃn keer gefilterd (door een kousje onder de in-tankpomp).
Ik las die hit van Google, die AutoWeek pagina. Inderdaad nogal wat werk. Ik hoopte dat het simpeler kon, ik ben niet zo van het uitgebreid schoonmaken en en opnieuw sealen enzo... duurt me veel te lang

Tevens moet de auto gewoon blijven rijden. Het is de auto van mijn ouders, ik doe wat onderhoud, maar heb maar weinig tijd.
Ik zal het in-tank filter schoonspoelen, en dan geloof ik het wel. I'll keep you posted.
Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Oke, nieuwe brandstofpomp zit eronder. Was niet zo moeilijk, alleen lastog vanwege de ruimte onder de auto(op assteunen).
Ik vind wel dat de pomp nog steeds lawaaiig is. De oude pomp hoorde je constant en dan hoorde ook de hele tijd, als een soort 'morse', schurende geluiden. Dat heeft de nieuwe pomp dan weer niet. De motor en de pomp reageren er ook op als je de vacuumslang van de brandstofdrukregelaar haalt, dus die is ook goed.
Omdat ik wel vindt dat de pomp nog wat lawaaiig is, ga ik toch de intankpomp maar eens nameten. Wellicht is die stuk, waardoor de hoofdpomp harder moet werken, wat resulteerd in meer lawaai. Als je overigens gewoon naast de auto staat, hoor je hem niet hoor. Pas als je een beetje bukt hoor je hem.
Iedereen bedankt voor de reacties, op naar het volgende probleem