Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K-Jet B230E op B21ET?
#1
Makkelijk vraagje en weet bijna zeker dat het past maar toch nog even vragen voor de zekerheid:

Past de K-jetronic van een B230E op een B21ET?

Injectoren passen, ophanging van de luchtweger past, inlaatspruitstuk past, wat past niet of kan niet?

Lijkt me niet dat hij te rijk gaat lopen, ik doe gewoon de B21ET injectoren erin.

Waarom? De K-jet van de B230E vind ik mooier en netter weggewerkt en je kunt een open luchtfilter plaatsen. En toevallig heb ik de complete ombouwset liggen...

Dus mensen, brand los!
Antwoord
#2
Dus je maakt dan een B21E?
'k zie zo 1,2,3 geen problemen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Als je het op een B21ET zet, dan is het dus een B21E met een Turbo Edwin ;D En dat noemen ze dan weer een B21ET.

Het zal vast problemen geven, anders zou Volvo hetzelfde systeem ook op de B21ET hebben gezet lijkt me? Misschien dat dit systeem niet voldoende benzine kan geven? Of misschien dat het niet met de aanzuigkracht van de Turbo overweg kan en min of meer implodeert?

Maar ik zou het niet weten uit ervaring ....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#4
ik heb de twee units naast elkaar liggen. ik zal morgen eens kritisch kijken naar de verschillen, volgens mij zijn de luchtwegerunits hetzelfde.

ik weet niet precies de start en eindjaren van de b21et en b230e maar wel dat de k-jet op de b230e de opvolger is van de k-jet op de b21et

benzineleidingen zijn exact hetzelfde qua diameter

bedenk me net, bij de b21et zit de k-jet voor de turbo en met de "nieuwe" k-jet zit die tussen de intercooler en het inlaatspruitstuk
Antwoord
#5
Citaat:En dat noemen ze dan weer een B21ET.

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord... ;D ;D


ah ...
Had niet begrepen dat je ook de turbo weer wilt gebruiken.
Dus de luchtweger komt na de turbo.
Denk niet dat het best werkt omdat dan de turbodruk onder de regelnaald staat .
Boven de naald staat de controledruk .
Dus het zal elkaar beinvloeden.
Hogere turbodruk onder de naald betekent dat de naald omhoog gedrukt wordt tegen de controledruk in.
MAW :mengsel wordt rijker...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#6
Oja ,..en nog wat ...
De luchtweger krijgt gecomprimeerde lucht langs 'm heen.
Maar de luchtweger "weet"dat niet (het is geen luchtmassameter)
Dus bij een bepaalde stand van de "pannekoek" hoort een hoeveelheid benzine.
Wat er dus gebeurt is dat je meer massa lucht krijgt dan dat er aan benzine wordt gedoseerd.
Lijkt mij dat ie dan te arm gaat lopen en gaat backfiren.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230E octaangehalte Kogelman 6 1.060 16 April 2024, 06:54
Laatste bericht: skidje
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.885 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  b230E of b230F Freerk 6 7.181 26 December 2017, 23:34
Laatste bericht: Marc1970
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 18.034 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 3.999 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.319 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen Kjet op B21ET HansDAF 114 72.228 14 October 2015, 00:58
Laatste bericht: HansDAF
  B21ET wil niet starten na revisie hooge048 48 36.337 9 March 2015, 16:31
Laatste bericht: hooge048
  Dogdish vliegwiel op een B21ET? Volvo 142 B23 4 4.457 19 August 2014, 21:52
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Brandstofrelais B21ET HansDAF 4 4.536 23 June 2014, 23:29
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)