Berichten: 27
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2010
In Mijn 240 diesel is een lekstroom aanwezig.De batt is er een met een groen oog en maar 1,5 jaar oud.Nu heb ik die stopjes eruit gepruts om het peil na te kijken.Dit blijk ok te zijn, doch weer vergeten dit na meten met de refractometer(morgen doe ik dat zeker).De batt hangt nu aan de lader met afgekoppelde min klem.Mijn vraag is 100 mA niet te hoog voor een horloge ?
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
ligt dat barrel in puin ga jij hem aan het infuus leggen, ik denk dat de patient al overleden is............
maarre, voor je horloge is het inderdaad teveel stroom maar je autoaccu kan dat wel aan.
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Lekstroom/verbruik is dus circa 0.1 A * 12 V = 1.2 Watt. Weet niet wat bv stukje radio-geheugen, een led lampje of het klokje verbruikt. Zoals het klokje thuis tikt, zo loopt het ook in de Volvo, zo-gezeid.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 27
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2010
Hij wordt geleverd in de staat zoals hij zich bevindt,niet gewassen,banden opgepompt en kan dan dienen als donor.Zondag staat 'm in Z holland. de oliekoeler en de cruise control laat ik ook zitten.De leds in 't handschoenkastje ook.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
domblondje schreef:Hij wordt geleverd in de staat zoals hij zich bevindt,niet gewassen,banden opgepompt en kan dan dienen als donor.Zondag staat 'm in Z holland. de oliekoeler en de cruise control laat ik ook zitten.De leds in 't handschoenkastje ook.
verkopen doen we
HIER en niet HIER
Berichten: 27
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2010
Ja akkoord. de born heeft er 5 dagen afgelegen en is toen geladen geweest met een lader.Spanning was vandaag 12,9 V (12,7 V =batt is vol)(12,3 v=plat)en de motor sloeg direct aan door het hoge starttoerental.13,4 v gaf de meter aan bij nullast.Is de lekstroom dan toch te groot na een 4 dagen of moet ik dringend een DC amperetang kopen om de elektronen te zien vloeien?Noot;de riem slipt niet en ik heb 3 mnd terug nieuwe kolen geplaatst met regelaar.
Berichten: 27
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2010
Als men de deur van golf opent begint die al te gloeien,is dit ook van toepassing op een Volvo?Elke maal als ik start (warm) zie ik dat gloeicontrolelampje oplichten.De sensor acheraan de culasse heeft toch een zekere weerstand en de draad daar naartoe maakt ook geen massakontakt.De bedrading rond de motor heeft wel enige zonder isolatie gezeten door het veelvuldig inspuiten met contact cleaner.De auto bleef altijd rijden.Door het zien van al dat koper aan die stekker van de glioeirelais en meermaals een doorgebrande gloeier was het tijd om al de draad rond de motor te reviseren.Door dit te doen is er de fout ingeslopen van de platte batt na enkele dagen.Een oude A meter met de O in het midden uit een Landrover had me kunnen vertellen wat er gaande was.Achter een goed schema ga ik ook wel eens jagen,die van Bentley schijnen beter te zijn dan die van Haynes.