Topics: 116
Misschien vergezocht maar ben toch benieuwd of iemand hier iets mee kan. Het volgende, ik heb al een paar postjes hier geplaatst over weinig vermogen, b200f aw71. Nu viel mij gister het volgende op: soms rijdt de wagen best ok en als ik hem dan in P zet is het stationair toerental normaal. Gistermiddag reed ik naar huis, weer hetzelfde euvel weinig vermogen, thuisgekomen auto in P en het toerental was behoorlijk hoog.
Kan het hoge stationair toerental te maken hebben met het gebrek aan vermogen??? Beide situaties was de motor warm en de choke in, rijdend op LPG.
Nogmaals geen idee maar ben toch nieuwsgierig.
Thanks!
Topics: 3
Mijn eerste reactie is: misschien valse lucht. Als de motor veel vermogen moet leveren, krijg je teveel lucht en te weinig benzine = geen power. Bij stationair krijg je ook teveel lucht = te hoog toerental. Is de te hoge stationair-loop met constant toerental, of gaat het toerental op en neer?
Topics: 82
Je ging toch een andere carb erop zetten? Van de Cisac is bekend dat de voet kromtrekt, dat geeft valse lucht. Dat ding is over de datum.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 116
Andere carb en spruitstuk liggen klaar om ingebouwd te worden maar wil dit niet zelf gaan doen, vind dat ik hier te weinig sleutel ervaring heb dus dit moet nog even wachten helaas (ben redelijk afhankelijk van de volvo en wil niet teveel risico lopen dat ik zonder vervoer zit) Of er moet natuurlijk iemand zijn die mij een handje wil helpen
Toerental is hoog maar stabiel iig. Ik zal binnenkort even kijken of er ergens valse lucht het systeem binnen komt, nog tips om dit op te sporen? Misschien kan gelijk zien of de voet van de cisac krom is. In dit geval moet de stromberg er versneld op denk ik.
Bedankt weer!!