12 March 2010, 14:30
Na enkele maanden troosteloos voor het keukenraam te hebben gestaan is grote rode tractor weer waar ie moet zijn: op de weg. Na een complete revisie van de kop, nieuwe riemen, waterpomp en filters is mijn portemonnee weer dun en mijn grijns dik. Noodgedwongen heb ik vier maanden in onze Clio moeten rijden, wat op zich aardig rijdt maar niet te vergelijken is.......
Waarom 4 maanden?
Als je geen mannetje hebt en afhankelijk wordt van werkplaatstarieven kun je net zo goed een nieuwe kopen. Dus zoeken en informeren tot je iemand vindt die het voor een "normaal" tarief kunt doen.
Nadeel: het kan heel lang duren voor zo iemand tijd heeft.
Voordeel: doordat ik zelf mee heb geholpen ken ik de d 24 nu een heel stuk beter.
Na 2 dagen sleutelen komt dan het moment van de waarheid: starten. ;D
Rustig een rondje rijden en de boel warm laten worden.
vervolgens een dag laten staan, de boel natrekken en controleren en rijden maar!
Doordat ik zo veel zelf mee heb gedaan is de band met de auto alleen maar groter geworden, en het resultaat is een tevreden 6 pitter die brult als nooit tevoren.
Hoe is het nou om vanuit een Clio weer in onze knikkerbak te stappen?
Als je in een Clio aan het stuur draait gebeurt en meteen iets. De 240 denkt er eerst altijd heel even over na.
Die draaicirkel! ik heb het niet nagemeten, maar volgens mij draait een 240 tussen muren korter dan een clio.
Wat een neus. wat een eind weg zit die achterklep in de spiegel. wat een geluid als je deur dichtgooit. Of accelereert.
Kortom, mocht ik al even getwijfeld hebben over onze toekomst met de rooie, nu weet ik weer waarom ik een 240 rijd.
Joepie!
Waarom 4 maanden?
Als je geen mannetje hebt en afhankelijk wordt van werkplaatstarieven kun je net zo goed een nieuwe kopen. Dus zoeken en informeren tot je iemand vindt die het voor een "normaal" tarief kunt doen.
Nadeel: het kan heel lang duren voor zo iemand tijd heeft.
Voordeel: doordat ik zelf mee heb geholpen ken ik de d 24 nu een heel stuk beter.
Na 2 dagen sleutelen komt dan het moment van de waarheid: starten. ;D
Rustig een rondje rijden en de boel warm laten worden.
vervolgens een dag laten staan, de boel natrekken en controleren en rijden maar!
Doordat ik zo veel zelf mee heb gedaan is de band met de auto alleen maar groter geworden, en het resultaat is een tevreden 6 pitter die brult als nooit tevoren.
Hoe is het nou om vanuit een Clio weer in onze knikkerbak te stappen?
Als je in een Clio aan het stuur draait gebeurt en meteen iets. De 240 denkt er eerst altijd heel even over na.
Die draaicirkel! ik heb het niet nagemeten, maar volgens mij draait een 240 tussen muren korter dan een clio.
Wat een neus. wat een eind weg zit die achterklep in de spiegel. wat een geluid als je deur dichtgooit. Of accelereert.
Kortom, mocht ik al even getwijfeld hebben over onze toekomst met de rooie, nu weet ik weer waarom ik een 240 rijd.
Joepie!
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.