Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Heb ik weer!!!
#1
Even een verhaaltje vooraf ???

Was zaterdag opweg naar vrienden die in het bos wonen. De weg was door de vele
regen overgelopen, en er stond z'n 20 cm water op de weg. Ik rij er rustig door en
vlak bij het eind en klap en met een schok stond de volvo stil. Hij deed helemaal niets meer.
Volvo eruit gesleept. Door het water is de startmotor geactiveerd (kortsluiting) en in het vliegwiel
geschoten. Door de plotselinge stop is de neus naar beneden geschoten en heeft voor dat ie afsloeg
water opgezogen.

Afijn, de startmotor uitelkaar gehaald. Die doet het weer. De vliegwiel is niet beschadigd, scheelt weer.
Volvo aangesleept, en na een paar meter sloeg hij aan. Blauwe rook, sputter, sputter maar hij liep weer.

Maar nu: Bij het koud starten loopt hij onregelmatig en rookt bij het optrekken. Na een minuut is dat weg en
loopt de motor goed. Alleen maakt de motor meer lawaai dan voor die tijd. Ik heb alle gloeistiften gecontroleerd,
(heb ik vorig jaar nog vervangen) zijn allemaal goed. Hij rijdt verder prima!

Wat kan het probleem van het koud starten zijn, en het extra lawaai van de motor???

Antwoord
#2
Hydrolock ?

Dus drijfstangen krom ? dus drijfstanglagers een klap gehad en nu meer speling -> dus herrie.

(beetje ramp scenario, maar je weet het niet he....
Antwoord
#3
lijkt me ook, hydrolock doordat water niet samendrukbaar is in de cilinders -> ÃÂÃÂn of meerdere drijfstangen gebogen.. motor kapoet? :'(
Antwoord
#4
Door de plotselinge stop is de neus naar beneden geschoten en heeft voor dat ie afsloeg water opgezogen.

als de motor vast liep op de startmotor draaide hij dus niet,als hij niet draaid zuigt hij niets meer aan.
dus hydrolock moet niet kunnen.
20 cm water,je aanzuigpijp zit toch een stuk hoger,of reed je 80 kmu ;D

staat je luchtfilter bak niet vol water?
Antwoord
#5
Als de motor plotseling stilstaat is ook niet goed voor lagers en drijfstangen.
Distributie misschien een tandje versprongen is ook mogelijk lijkt mij.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#6
Ik denk dat het een hydrolock was en niet de startmotor. Als de motor
warm is loopt hij stationair als normaal, maar met rijden maakt hij meer
lawaai, maar je verneemt verder niets. Alleen met starten, met een koude
motor, dan rookt de motor en loopt ie onregelmatig voor +/- 1 minuut.
Dus ik denk toch een drijfstang krom. Weer een leuke klus.
Wat is het gevaar met doorrijden? Vastloper of i.d.?
Antwoord
#7
Het heeft even geduurt, maar ik heb nu weer tijd om te
sleutelen. En ja hoor, ÃÂÃÂn drijfstang krom. Nu maar een
nieuwe bestellen en dan kan ik alles weer in elkaar zetten.
Houd je van de straat Big Grin

Ik kan geen foto bijvoegen, krijg onderstaande melding!

Geen toegang tot de uploadmap van de bijlagen
Antwoord
#8
Citaat:Ik kan geen foto bijvoegen, krijg onderstaande melding!

Pics even online zetten bij bijv. photobucket of mijnalbum.nl en dan hier heen linken.


[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Filmpje 244 uit 81 die voor 't eerst weer aan slaat. Pluk 4 6.013 20 November 2011, 19:45
Laatste bericht: eerstkoffie
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 2.969 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  Na vijf jaar weer de weg op! 2maal245 10 8.978 29 December 2010, 15:27
Laatste bericht: Black Moose
  ik rol weer! Ik Rol 1 2.758 12 March 2010, 15:40
Laatste bericht: Volvodiesel
  zwaar weer onder de kap..... Ik Rol 4 3.688 21 November 2009, 20:48
Laatste bericht: kleintje
  weer een knikkerbak erbij! dennisdiesel 0 2.304 24 February 2009, 20:06
Laatste bericht: dennisdiesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)