19 February 2010, 12:56
Marc1970 schreef:Da's lekker zo'n lage compressie, zonde om 98 te tanken ik denk dat-ie op Russische petroleum ook nog wel rijdt.
Behalve de kleppen gaan de zuigerringen ook lekker vastzitten in de koolaanslag. Ik heb eens een B18 van niet meetbare compressie naar rijdbaar geholpen met ATF op de zuigers, nachtje laten weken en knallen maar.
Tijdje met motorolie voor diesels rondrijden geeft ook een aangenaam reinigend effect.
Bedankt voor de tips! Dat ga ik ook nog eens doen.
Als student kan ik me niet een revisie veroorloven. Wat zeg ik, als scholier. Ik word in juni pas 18 (en ben vanaf m'n 15e al met oude 343'tjes en een enkele 360 bezig geweest).
Hier even een fotootje van het ding. Hij ziet er niet uit (stond niet voor niets op de nominatie om gedemonteerd te worden), maar er zit geen rot plekje meer aan. Nieuwe dorpels, veerpoten, binnenschermen etc. zitten er al in, net als een nieuwe koppeling.
Er was sinds die nieuwe koppeling zó weinig mee gereden dat 'ie nog ingereden moest worden (heftig trillen bij wegrijden). De lak is alleen wel op en hier en daar zit wat oppervlakkige roest. De voorschermen komen van een sloper en zijn derhalve compleet rot. Ik ben nog altijd op zoek naar andere roestvrije.
![[Afbeelding: DSCN3141.jpg]](http://i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/DSCN3141.jpg)
![[Afbeelding: DSCN3055_2.jpg]](http://i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/DSCN3055_2.jpg)
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL