Topics: 1
Hallo lui,
een transmissiebedrijf heeft (gratis) geconstateerd dat de overdrive storing aan een defect relais te wijten is. Als beginnend DHZ-er is dat even een probleem. Ik heb een relais besteld bij de Volvo dealer. Ik weet waar hij zit (achterop de zekeringhouder in de middenconsole. Kan ik de houder naar voren halen om het wat makkelijker te maken?
alvast bedankt,
Henk
Topics: 35
Hey
Ik veronderstel dat het om een 740 gaat aangezien de zekering bij een 240 links in de deurstijl zitten.
Om gemakkelijk aan het relais te kunnen kan je het opbergvakje erboven even losmaken. Is op zich heel simpel. Sigarettenaansteker even verwijderen. Rond het gat waar je de aansteker inplugt zit nog een afdekkingsplaatje. Gewoon even loswippen met een schroevedraaier ofzo. Zitten twee schroeven onder. Losdraaien en vakje er uit halen. Geeft ineens veel meer plaats. Eens het bakje los is moet je er niet te wild mee zijn want de bedrading voor je aansteker zit er nog aan.
Als je dan nog niet vlot aan het relais kan kan je de tray met zekering en relais er uithalen door twee kleppen langs de zijkant weg te duwen en de tray naar voor te schuiven. dan kan je hem er helemaal uithalen.
Maar moet volgens mij gewoon lukken door het opbergvakje even los te maken.
Stel je zelf en je wagen ook even voor. Dat word altijd geapprecieerd. Ook van foto's worden we helemaal gek.

We hebben ook een kilometstandentopic waar je je gegevens kan aan toe voegen. ==>
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=6696.0
Veel Volvo-plezier
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Topics: 1
Bedankt Volvodiesel, hier kan ik mee uit de voeten.
Ik ga mezelf inderdaad nog introduceren.
Tot diesels!