Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Dan heeft starten op gas wel voordelen dus! Bij erg koud weer (onder 0 C°) draai ik 2 x het contact om. Ik hoor dan een âtssssssss klikâ. Draai ik de tweede keer door naar starten dan slaat de auto bij de eerste ronde aan en blijft hij lopen.
Nog een voordeel van een gasinstallatie is het feit dat de meesten een nul stand hebben. Hij krijgt dan gÃ
Ã
n gas maar ook gÃ
Ã
n benzine. In het begin heeft mij dit meerdere keren uit de brand geholpen omdat je dan alles droog start en dus nog een kans krijgt.
Maar goed het ging hier over benzine
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
En over carburatie..
of is die GL van jou ook nog niet uitgerust met injectie?
Anyway, toch maar (ook) op zoek naar een gasinbouwer.
daar is vast een draadje over hier.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 92
Topics: 15
Lid sinds: Jun 2009
jos245 schreef:Als je de choke HELEMAAL uittrekt moet ie in principe blijven lopen,ook als je wegrijdt.
Anders moet je even kijken of de afstelling van de chokekabel aan de carburateur goed is.
Als ik de choke helemaal uittrek dan heb ik geen enkel probleem om weg te rijden, maar dan draait de motor zo'n 3000 toeren, 'razen' dus
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
1250-1350 rpm is de waarde voor 'verhoogde stationair'. Op een Stromberg, Pierburg of SU (horizontale carbs) zou je dit moeten krijgen als je de chokeknop ca. 25 mm uittrekt. Het stelschroefje wat de gasklep opent staat dan t.o. een streepje op de nok die op de as van de choke-toestand zit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 92
Topics: 15
Lid sinds: Jun 2009
en een zenith carb?

(ik rij en start trouwens op gas)
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
***t_blijft_behelpen*** schreef:En over carburatie..
of is die GL van jou ook nog niet uitgerust met injectie?
B23A
Dus met carburateur (die met het gele dopje).
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een Zenith Stromberg 175CD. Maar op gas gaan al die subtiliteiten niet op. De choke fungeert als handgas, op zich best handig als je kramp in je kuit krijgt.
Het gele dopje is een Pierburg (DVG) CDUS, fancy uitvoering vd Stromberg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969