Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motor voor in amazon
#1
hallo,

ik wil graag zoveel mogelijk pk's (of kW) in mijn amazon.
welk blok kan ik daar het best voor gebruiken?

groeten arjen
Antwoord
#2
Check: V8 monteren

Hoop info en leuke projectjes.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#3
een v-8 is me iets te veel van het goede. zat zelf meer aan een b20e te denken.
de injectie of met dubbele carb. volgens mij heeft de injectie uitvoering standaard meer pk's
Antwoord
#4
Dubbele carb is B20B, doet 100 DIN pk, is nog in de Amazon geleverd (1969). Beetje googlen met uitlaat, cilinderkop en een moderne nokkenas, en kan je er 150 pk uitpeuteren. Tinustechniek denk ik genoeg spullen voor zoiets: http://www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-motor-int.html

B20E is 124 DIN pk.

Koop een (vroege) B20 met redelijke zuigers en cilinders en bouw je eigen racemonster. Een goed onderblok om mee te beginnen, de rest bout je eraan vast. Zoiets: http://link.marktplaats.nl/233596211, je kan precies zien wat je koopt. Een Penta heeft standaard al beter uitgebalanceerde zuigers en drijfstangen, en stalen distribuitetandwielen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
thnx,

heb zelf nog een b20 liggen. maar als ik met een injectie begin heb ik al 24 pk gewonnen.
daarna nokkenas en uitlaat vervangen.
dan kom ik wel een aardig eind
Antwoord
#6
Was het maar zo eenvoudig. Die pk's komen voor een flink deel van de hogere compressie van de B20E, 10,5:1. De B20F is de lage compressieversie (8,7:1) met hetzelfde injectiesysteem en komt nog niet aan de 110 pk.

Injectie is verder helemaal niet eenvoudig. Dure onderdelen ook nog.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
dus gewoon mijn b20 upgraden, dubbele carb/andere nokkenas/kop van een b20e?????/ dunnere koppakking/sportuitlaat/
kop nog vlakken of wordt het dan teveel van het goede?
Antwoord
#8
http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf
760 | Groen | Snel
Antwoord
#9
De B20E kop heeft grotere inlaatkleppen, net als alle late (73-74) B20 koppen (nl. 44 mm), maar is vooral een stuk minder dik, maar 85 mm vs. 87 mm.
Dus als je de kop laat vlakken laat je er geen 0,2 maar 2 mm afhalen, en voila, je hebt (veel) meer compressie. Het precieze rekenwerk moet je door een specialist laten doen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 349 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 1.048 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 564 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.120 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 994 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.706 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 994 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.264 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.533 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.572 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)