Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[240 B23 LPG] Hoe snel zijn kleppen uitgesteld? Ideale kleplengte / ?
#11
Ik snap een dingetje niet helemaal. Je hebt de kop er af liggen, en nu kom je tot de ontdekking dat je kleppen eigenlijk zijn uitgesteld? Begrijp ik dit goed? Kun je dan niet beter je cilinderkop compleet (laten) reviseren?
Antwoord
#12
Neehoor kleppen zijn niet uitgesteld. Kan nog 70.000 plus mee. Maar nu ligt de boel open dus ik dacht de lengtes zo aan te passen dat de kop weer 2 ton mee zou kunnen.

Ik ben nu bezig met opbouw en meet nu klepspeling zonder de rubbertjes. Opeens meer speling dan verwacht; die rubbertjes hadden kennelijk de meting beinvloed.

Houden die rubbertjes nog olie vats ofzo of zijn ze enkel tegen het tikken?
Anders laat ik ze er net zo lief af.
Antwoord
#13
Da's toevallig ik heb net alle 8 rubbertjes verwijderd, of de compleet verharde resten ervan. Ik denk dat het puur voor de luxe is.
Maar het zou ook met de pingelsensor op EFI motoren te maken kunnen hebben. Die heb ik ook (B230F) en de motor lijkt geen last van het gerinkel en getik te hebben (klepspeling kan nog wat verbeterd).

Hoe dan ook, je B23A heeft geen pingelsensor dus die rubbertjes kan je weglaten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Vriend van me had laatst hetzelfde probleem in zijn 244 B23 LPG.
Na veel zoeken vonden we een Bougie die kapot was.
Na een nieuwe set bougies reed ie weer als een zonnetje.

Antwoord
#15
Als je toch bezig bent, waarom niet meteen 8 nieuwe kleppen?
Inslijpsetje kost een 15 a 20 euro en kleppen ongeveer 80 euro en 4 klepsteelrubbers van 4 euro.
Weet je zeker dat alles weer 100% is en je weer minimaal 2 a 4 ton kunt rijden.
klepsteelrubbers zou ik ook als je de kleppen niet verander toch vervangen, zijn er maar 4
MartjeB schreef:Neehoor kleppen zijn niet uitgesteld. Kan nog 70.000 plus mee. Maar nu ligt de boel open dus ik dacht de lengtes zo aan te passen dat de kop weer 2 ton mee zou kunnen.

Ik ben nu bezig met opbouw en meet nu klepspeling zonder de rubbertjes. Opeens meer speling dan verwacht; die rubbertjes hadden kennelijk de meting beinvloed.

Houden die rubbertjes nog olie vats ofzo of zijn ze enkel tegen het tikken?
Anders laat ik ze er net zo lief af.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stationair zakt in bij snel achter elkaar remmen TeunTimmermans 2 3.282 8 August 2018, 18:15
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 3.107 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Motor snel oververhit B20A Volvo 145 - koppakking of koelvloeistof? RonaldD 22 21.287 28 November 2016, 10:26
Laatste bericht: Marc1970
  Kleppen tikke 240 b230f laatste type KennOne 8 8.146 5 September 2016, 14:48
Laatste bericht: Marc1970
  ideale motortemperatuur 245 jero 2 2.554 11 May 2015, 15:50
Laatste bericht: jero
  Motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 euro, kan redenatie Volvo Nl kloppen? Jacolien 44 52.647 1 November 2013, 12:43
Laatste bericht: Jacolien
  Gezonde kleppen + zittingen herkennen keter 11 9.824 6 November 2012, 21:35
Laatste bericht: oudevolvo
  Motor (B21a) op zijn eind? shineslikesun 12 7.483 1 November 2012, 21:50
Laatste bericht: shineslikesun
  Welke blokken zijn vrijlopers? Yellow240 6 3.412 22 June 2012, 10:39
Laatste bericht: jos245
  Zal vast wel al eens een keer aan de orde zijn geweest... Dirk342 7 5.299 19 February 2012, 20:59
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: