Berichten: 47
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2007
Ik snap een dingetje niet helemaal. Je hebt de kop er af liggen, en nu kom je tot de ontdekking dat je kleppen eigenlijk zijn uitgesteld? Begrijp ik dit goed? Kun je dan niet beter je cilinderkop compleet (laten) reviseren?
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Neehoor kleppen zijn niet uitgesteld. Kan nog 70.000 plus mee. Maar nu ligt de boel open dus ik dacht de lengtes zo aan te passen dat de kop weer 2 ton mee zou kunnen.
Ik ben nu bezig met opbouw en meet nu klepspeling zonder de rubbertjes. Opeens meer speling dan verwacht; die rubbertjes hadden kennelijk de meting beinvloed.
Houden die rubbertjes nog olie vats ofzo of zijn ze enkel tegen het tikken?
Anders laat ik ze er net zo lief af.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Da's toevallig ik heb net alle 8 rubbertjes verwijderd, of de compleet verharde resten ervan. Ik denk dat het puur voor de luxe is.
Maar het zou ook met de pingelsensor op EFI motoren te maken kunnen hebben. Die heb ik ook (B230F) en de motor lijkt geen last van het gerinkel en getik te hebben (klepspeling kan nog wat verbeterd).
Hoe dan ook, je B23A heeft geen pingelsensor dus die rubbertjes kan je weglaten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2009
Vriend van me had laatst hetzelfde probleem in zijn 244 B23 LPG.
Na veel zoeken vonden we een Bougie die kapot was.
Na een nieuwe set bougies reed ie weer als een zonnetje.
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Als je toch bezig bent, waarom niet meteen 8 nieuwe kleppen?
Inslijpsetje kost een 15 a 20 euro en kleppen ongeveer 80 euro en 4 klepsteelrubbers van 4 euro.
Weet je zeker dat alles weer 100% is en je weer minimaal 2 a 4 ton kunt rijden.
klepsteelrubbers zou ik ook als je de kleppen niet verander toch vervangen, zijn er maar 4
MartjeB schreef:Neehoor kleppen zijn niet uitgesteld. Kan nog 70.000 plus mee. Maar nu ligt de boel open dus ik dacht de lengtes zo aan te passen dat de kop weer 2 ton mee zou kunnen.
Ik ben nu bezig met opbouw en meet nu klepspeling zonder de rubbertjes. Opeens meer speling dan verwacht; die rubbertjes hadden kennelijk de meting beinvloed.
Houden die rubbertjes nog olie vats ofzo of zijn ze enkel tegen het tikken?
Anders laat ik ze er net zo lief af.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard