30 October 2009, 11:34
Het zijn toch dubbele remklauwen? De bovenste nippel ontlucht beide bovenste zuigers, de onderste twee elk ÃÂÃÂn van de onderste zuigers. Het went.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
remslangen vervangen
|
30 October 2009, 11:34
Het zijn toch dubbele remklauwen? De bovenste nippel ontlucht beide bovenste zuigers, de onderste twee elk ÃÂÃÂn van de onderste zuigers. Het went.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
30 October 2009, 11:41
Marc1970 schreef:Het zijn toch dubbele remklauwen? De bovenste nippel ontlucht beide bovenste zuigers, de onderste twee elk ÃÂÃÂn van de onderste zuigers. Het went. Oke danku De 850 Heeft maar 1 zuigertje de rest van m'n wagenpark ook ;D
5 June 2010, 22:34
Schopperdeschop!
Ik heb zojuist de 2 remslangen rechts voor vervangen, morgen hoop ik de andere 2 te doen (240 1983). Ik had helaas geen remringsleutel ofzoiets, dus heb ik het remleidingmoertje met de griptang vast gehouden. Het is er niet echt mooier van geworden, maar gelukkig hoefde ik geen leidingen te vervangen. Morgen doe ik de andere kant. Daarna de vloeistof verversen, maar hoe? 1) Zoveel mogelijk vloeistof er uit pompen? (gaat mijn hoofdremcylinder daar niet van kapot?) 2) Nippels dichtdraaien en nieuwe vloeistof er in? 3) Ontluchten, welk nippel eerst? Maakt het uit of ik links of rechts begin? Moet ik ondertussen ook pompen? Of doet de zwaartekracht alles? Is er nog een specifiek soort remvloeistof die geadviseerd wordt? Mijn remmen lopen ook enigzins aan en dit is afkeur voor de AAPeeKaa, zou dit probleem verholpen zijn na bovenstaande handling? Voor de zekerheid heb ik de klauwen ook geborsteld en de blok geleiders ingesmeerd. Nog andere tips?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014) Volvo 940 1998 lpg G3 Volvo 740 1985 benzine Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
5 June 2010, 23:53
Nee hoor, voorremmen en schijfremmen in het algemeen mogen best wat aanlopen (vreemd genoeg). En meest gaat het van ontluchten en regelmatig gebruik wel over.
Over ontluchten e.d. kan je hier genoeg vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 June 2010, 17:45
8 July 2010, 15:21
Ik heb er al eens eerder over geschreven: van mijn 245 moeten de naast de achterveren ook de remslangen nog vervangen worden... veren heb ik al liggen, vervanging lijkt bijna een eitje.
Maar die remslangen..da's andere koek. Als ik zo lees over afgebroken nippels en wartels, over ontluchten, dan denk ik: nooit aan beginnen, lekker laten doen (kost volgens de dealer wel iets van â¬250,= ..) Anderzijds: 't is toch wel weer een uitdaging! En ik heb over een paar weekjes vakantie. Ik heb inmiddels al het ÃÃn en ander bij elkaar gelezen. Is er ergens een compleet stappenplan, het liefst met pics?
8 July 2010, 17:33
Eerst alles contr. op gangbaarheid, beide kanten vd slang, en de ontluchtnippels vd klauwen. Als dat allemaal soepel draait, is het ergste alweer voorbij.
Voor je de slangen loshaalt het pedaal 3-4 cm indrukken (en zo houden), dan voorkom je dat het hele systeem leegloopt en dat scheelt enorm in het ontluchten. Je zou zelfs de slangen nog kunnen vullen voor montage, dan heb je bijna geen lucht. Ketsjiiiing, kassa, weer 200 euro verdiend!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
8 July 2010, 23:09
pedaal niet te ver indrukken anders blijft je zuigertje plakken en komt je pedaal niet terug
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|