Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: May 2009
foutlog / computertje uitgelezen en daar werd niets raars aangegeven.
Ook nog via de functionele test de injectoren laten brommen (mooi effect geeft dat!)
voorlopige tussenoplossing is het vervangen van al mijn zekeringen. Waren nog allemaal heel, maar uit nauwkkeurige bestudering bleek dat er toch een aantal behoorlijk heet zijn geweest. Sindsdien weinig praktijktests uitgevoerd, maar nog geen problemen ondervonden.
wordt vervolgt
gr
JJ
Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: May 2009
nog even een update of de oplossing echt succesvol was: Ja!
Anderhalve maand en vele kilometers en starts later is het euevel niet meer opnieuw naar boven gekomen.
dit moeilijk te definieren problemen zat dus (voor een groot deel) in slecht contact in het zekeringen kastje. Was een kleine investering om alle ellende uit de weg te ruimen.
Berichten: 36
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2006
We zijn al heel wat verder in de tijd, de schoonmaak van alle zekeringhouders en het iets naar binnen duwen van de zekeringhouders heeft gewerkt, het probleem heeft zich tot op heden niet weer voorgedaan en de auto loopt weer als een zonnentje
alle posters bedankt
Volvo 240 super Polar 1993<br />italiaanse import
Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2009
Ha bert,
ik lees nu pas je "draadje". Hoewel een beetje aan de late kant wil ik je mijn 2cents toch niet onthouden. De 123 aanwijzing betreffende de temp sensor (die een andere is dan die van je meter) zou wel eens de juiste kunnen zijn. Bij een niet geheel juist functionerende sensor "denkt" de computer dat de motor koud is terwijl die warm is of andersom. Bij een koude motor spuit ie meer benzine in, als de motor warm is slaat ie dan niet aan wegens verzuipen. Andersom krijgt ie te weinig benzine en slaat ie niet aan wegens te weinig vluchtige brandstof. Anyway, stel de motor is "koud" en de sensor zegt "warm", de lambdaregeling gaat direct werken (lampje uit) en hij krijgt te weinig brandstof, dus nie lopen nie.
Je reinigingsactie (altijd goed) heeft waarschijnlijk geholpen door de verbinding met de sensor te herstellen.
goed, veel plezier verder
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ik lees nu je topic pas en zie dat jij hetzelfde probleem hebt met je auto dan ik nu heb met mijn 940LPT. Na flink warm te zijn geworden valt de motor dood en slaat niet meer aan. Volgens insiders is het inderdaad het relais boven de accu: 1323592-1. Jij hebt het vervangen las ik, op advies van Elferink. Ik ben benieuwd of dat ook echt de remedie was? Geen problemen meer gehad daarna?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2006
Mijn 245 Polar starte een aantal jaar geleden (2003) ook niet , vanwege slechte soldeercontacten in het brandstof relais (onder het handschoenkastje). Sinsdien geen last meer gehad met starten, of het was een slecht contact met de zekering nr. 6 (brandstofpomp). Sinds die tijd weer ruim 2 ton gereden zonder storing.
PS. een reserve brandstofrelais kost je ca. 35 euro.
Groet,
Gerrit Jan
[img][/img]
Owner: Amazon 121 Combi '67<br /> 245 Polar rood '92