Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spruitstuk van Ebay --> motorrevisie B21ET
ok, ik ga me er ook nog even mee bemoeien.

@242-turbo; ik denk dat jij t3 turbo's hebt of t25 of mitsu turbo's, maar volvo's zijn zelf zekere niet geleverd met T4 turbo's.
voor 200 euro heb je geen spaghettie spruitstuk.

zoals jw al aangaf kun je de compressor & turbine zonder moeiete onderling van elkaar verdraaien, dit maakt geen drol uit.
Hou alleen rekening met al je leidingen & je wastegate & actuator.

Ik kan eventueel wel een leuk stalen uitlaatspruitstukje voor je in elkaar knutselen, als jij de flens regelt. (HIER te bestellen).
De turbo flens & lasbochten etc kan ik zelf regelen.

Met elektrodes kan je inderdaad wel een spruitstuk in elkaar bakken, alhoewel ik het je niet aanraad.
Met MIG gaat dit velen malen beter/ mooier, TIG blijft natuurlijk nog beter/ mooier maar is niet echt nodig voor een stalen uitlaatspruit.

maar als je blok verder standaard is snap ik het nut van een spaghettie/ equal length spruitstuk ook niet helemaal.

En als je blok olie blijft zeiken zou ik dat eerst maar eens oplossen...
Kan idd zoals jw al aangeeft goed komen door een veel te hoge carterdruk.
Antwoord
Jelmar schreef:@242-turbo; ik denk dat jij t3 turbo's hebt of t25 of mitsu turbo's, maar volvo's zijn zelf zekere niet geleverd met T4 turbo's.
Keej, ik zal eens wat foto's plaatsen om te weten welke ik heb. Om eerlijk te zijn, het is dat ik het moet weten maar verder... Ze moeten gewoon passen en werken.

Jelmar schreef:zoals jw al aangaf kun je de compressor & turbine zonder moeiete onderling van elkaar verdraaien, dit maakt geen drol uit.
Hou alleen rekening met al je leidingen & je wastegate & actuator.
Is niet van toepassing omdat ik die van ebay niet ga kopen. Toch bedankt.

Jelmar schreef:Ik kan eventueel wel een leuk stalen uitlaatspruitstukje voor je in elkaar knutselen, als jij de flens regelt. HIER te bestellen). De turbo flens & lasbochten etc kan ik zelf regelen.
Kost dat bij jou?

Funsdaf schreef:m.b.t. de MS en het echt zuiniger lopen. Daar moet ik je helaas toch een beetje in teleur stellen. Als je een goed afgestelde "ouderwetste" installatie hebt dan verschilt deze zich m.b.t. verbruik niet zo heel veel / niets met een LPG injectie systeem.
Enige voordeel dat je kunt halen is dat je een andere kop met hogere compressie monteerd. Maar dampgasinjectie is zeker geen wondermiddel voor een beter verbruik.
Vermogen is the main subject! Als hij zuiniger word is dat meegenomen. Blijft het verbruik continu of word het meer maakt me dat helemaal geen drol uit! Het blok moet optimaal zijn met megasquirt en VPI zodat mik straks lekker asociaal geld erin kan pompen om leuke dingen ermee te doen. Voorlopig een 90+ spruitstukkie en daarna laat ik een RVS spaghetti maken. Bling bling zoals dat volgens mij tegenwoordig heet.

Funsdaf schreef:EGR gebruiken je verbruik terug te dringen kan inderdaad (in deellast gebieden). Maar persoonlijk zou ik liever iets meer verbruik voor lief nemen dan de ellende van het terugvoeren van uitlaatgassen. Overigens, je geeft aan EGR "meet" dingen. Dit klopt niet echt. EGR is aleen het terugvoeren van uitlaatgas, wordt niks van gemeten. Meten doe je met een lambda sensor (mengselvorming) en eventueel een EGT sensor (uitlaatgastemperatuur).
Weer zoiets. Ik dacht aan EGT in het spruitstuk. Niet logisch want dat smelt meteen weg. Hier weet ik net zoals turbo's weinig vanaf en zal me erin moeten verdiepen voor ik met ms ga klooien. Eerst dat maar eens doen....
Antwoord
kosten van het spruitstuk ??

ehm.... ligt een beetje aan wat je wilt.
voor elk budget is er wel iets te verzinnen zeg ik altijd maar.

dus zeg maar wat je wilt, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen en wat de kosten ongeveer zullen worden.
Antwoord
even vanaf account van oom: (val hem hier niet mee lastig :-* )

Ik heb zojuist een 90+ spruitstuk gekocht. Ik onthoud je aanbod. Tot hoeveel pk kan een 90+ aan? Ik weet dat een spruitstuk van een B204GT tot 400 aankan. Best veel. Ik wil gaan tot ongeveer 250 pk met dit blok en als dat met een 90+ kan....
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord
aan een B204GT spruitstuk heb jij met je B21ET helemaal niks Wink

en uit nieuwsgierigheid...
wat gebeurd er met dat spruitstuk als je boven de 400pk gaat dan ?? ;D ;D

en met een 90+ spruitstukje ga je de 250 pk echt wel halen hoor. ;D
Antwoord
op TB is iemand met een leuk blokje (Penta krukas, andere zuigers, drijfstangen, flink uitgefreesde kop), die heeft 399 pk op de achterwielen gehaald met een 90+ ;D
Als je zo ver gekomen bent is het wel een flinke begrenzing geworden denk ik...
Voor gewoon gebruik lijkt het me voldoende... Wink

Mja, een custom spruitstukje is natuurlijk erg mooi... Misschien dat ik het eens ga proberen te maken (moet ik vooral even wat tijd hebben en wat bochtjes+flenzen kopen.. ik heb het nu nog niet nodig)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jelmar schreef:aan een B204GT spruitstuk heb jij met je B21ET helemaal niks Wink
Duhhhh. Kben niet helemaal ....

Jelmar schreef:en uit nieuwsgierigheid...
wat gebeurd er met dat spruitstuk als je boven de 400pk gaat dan ?? ;D ;D
ik hoef geen 16v spruitstuk, ik gaf het als voorbeeld

Jelmar schreef:en met een 90+ spruitstukje ga je de 250 pk echt wel halen hoor. ;D
MOOI! En daar voorbij ook wel lees ik. Dat wilde ik horen.

Jw240 schreef:...een flinke begrenzing...
Weet je wat een begrenzing is? Dat de turbo van een B204GT maar 270pk aankan terwijl meer de opzet was!

Ik wil nu optisch een aantrekkelijk blok fabriceren binnen nu en 6 maanden. Hele blok stralen en painten, MS VPI alles toppie en het streven is minimaal 220pk na dit alles. Nu ongeveer 190 pk.

Antwoord
Maar ik snap de keuze niet voor een penta krukas als je vermogen wilt.....

wil je koppel... dan zou ik een penta krukas nemen.

maar misschien zie ik dit verkeerd.
Antwoord
Ik zou het spruitstuk eerst stralen, dan ben je meeste vuiligheid kwijt.Zeker waar de scheuren zitten
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Zal inmiddels wel schoon zijn? Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.903 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 18.170 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 4.033 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.360 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen Kjet op B21ET HansDAF 114 72.963 14 October 2015, 00:58
Laatste bericht: HansDAF
  B21ET wil niet starten na revisie hooge048 48 36.812 9 March 2015, 16:31
Laatste bericht: hooge048
  Dogdish vliegwiel op een B21ET? Volvo 142 B23 4 4.490 19 August 2014, 21:52
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Spruitstuk-ringen Jambon 11 5.238 8 August 2014, 22:58
Laatste bericht: Jambon
  Brandstofrelais B21ET HansDAF 4 4.585 23 June 2014, 23:29
Laatste bericht: sander69
  vraagje over spruitstuk Roboer 3 3.280 8 April 2014, 21:46
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)