20 March 2007, 18:25
ok, ik ga me er ook nog even mee bemoeien.
@242-turbo; ik denk dat jij t3 turbo's hebt of t25 of mitsu turbo's, maar volvo's zijn zelf zekere niet geleverd met T4 turbo's.
voor 200 euro heb je geen spaghettie spruitstuk.
zoals jw al aangaf kun je de compressor & turbine zonder moeiete onderling van elkaar verdraaien, dit maakt geen drol uit.
Hou alleen rekening met al je leidingen & je wastegate & actuator.
Ik kan eventueel wel een leuk stalen uitlaatspruitstukje voor je in elkaar knutselen, als jij de flens regelt. (HIER te bestellen).
De turbo flens & lasbochten etc kan ik zelf regelen.
Met elektrodes kan je inderdaad wel een spruitstuk in elkaar bakken, alhoewel ik het je niet aanraad.
Met MIG gaat dit velen malen beter/ mooier, TIG blijft natuurlijk nog beter/ mooier maar is niet echt nodig voor een stalen uitlaatspruit.
maar als je blok verder standaard is snap ik het nut van een spaghettie/ equal length spruitstuk ook niet helemaal.
En als je blok olie blijft zeiken zou ik dat eerst maar eens oplossen...
Kan idd zoals jw al aangeeft goed komen door een veel te hoge carterdruk.
@242-turbo; ik denk dat jij t3 turbo's hebt of t25 of mitsu turbo's, maar volvo's zijn zelf zekere niet geleverd met T4 turbo's.
voor 200 euro heb je geen spaghettie spruitstuk.
zoals jw al aangaf kun je de compressor & turbine zonder moeiete onderling van elkaar verdraaien, dit maakt geen drol uit.
Hou alleen rekening met al je leidingen & je wastegate & actuator.
Ik kan eventueel wel een leuk stalen uitlaatspruitstukje voor je in elkaar knutselen, als jij de flens regelt. (HIER te bestellen).
De turbo flens & lasbochten etc kan ik zelf regelen.
Met elektrodes kan je inderdaad wel een spruitstuk in elkaar bakken, alhoewel ik het je niet aanraad.
Met MIG gaat dit velen malen beter/ mooier, TIG blijft natuurlijk nog beter/ mooier maar is niet echt nodig voor een stalen uitlaatspruit.
maar als je blok verder standaard is snap ik het nut van een spaghettie/ equal length spruitstuk ook niet helemaal.
En als je blok olie blijft zeiken zou ik dat eerst maar eens oplossen...
Kan idd zoals jw al aangeeft goed komen door een veel te hoge carterdruk.