Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startmotor? En nu ook mayonaise ???
#11
Marc vd Marel schreef:Ik heb met mijn opa's ouwe Volvo 66 net zo lang doorgereden met een koppakking tot de auto niet meer startte van het water in de cilinders (startmotor kreeg hem niet mee rond). Koelwater gewoon blijven aanvullen, gedaan of er niks aan de hand is, uiteindelijk pakking vervangen en weer rijden. In jouw geval zou ik voor een meer preventieve aanpak kiezen.

Zolang de kop niet oververhit is geweest is de verwachting dat hij nog vlak is gerechtvaardigd.

Dat moet je dus echt niet doen! Ik heb op die manier ooit een opgeblazen motor gehad! Verbrandingskamers verbogen en zelfs tot as (!) en alle resterende olie er uit geblazen.. De motor mocht gelijk naar de sloop. Gelukkig was het een bedrijfsauto..
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#12
Vanmorgen ff langs geweest. Zaakje onder druk gezet en als ik de heren gelofen mag is de koppakking in iedergeval niet lek! Dat scheelt dus! Waar het lek dus nu wel zit weten we nog niet. Hij heeft 1 of ander goedje door de vloeistof gegooit die zilver uitslaat als hij lekt zodat je het lek makkelijker kan traceren,....

Volgens garage was kleppendeksel wel schoon en de aanslag aan de oliedop zou komen omdat deze het koudst is en eventueel water daar het eerst condenseerd. Ook zij hij dat het erg waarschijnlijk was dat de auto lang stil heeft gestaan en dat alle rubbers en keringen beetje doorzweten. Ik moest iig eerst kilometers maken (3000 tot nu toe sinds november) en dan nog eens een algehele inspectie houden.

Maar ja hij neemt wel koelvloeistof,....

Soms snap ik er niks van,..... ???
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#13
Nou afwachten dan maar. Als de auto lang heeft stilgestaan kan ik mij voorstellen dat de rubbers en pakkingen niet goed meer sluiten.

Hou ons maar op de hoogte en sterkte ermee.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
#14
Goed om te horen dat het niet je koppakking is ;D
Koelvloeistof kan op vele manieren verloren worden, van een lekkend slangetje, via een niet goed sluitende dop tot een lekke radiator.
Ik zou me iig maar niet teveel zorgen maken, nu blijkt dat het niet de koppakking is.
Houd wel goed je koelvloeistof op peil!!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#15
Peter Timmer schreef:Goed om te horen dat het niet je koppakking is ;D
Koelvloeistof kan op vele manieren verloren worden, van een lekkend slangetje, via een niet goed sluitende dop tot een lekke radiator.
Ik zou me iig maar niet teveel zorgen maken, nu blijkt dat het niet de koppakking is.
Houd wel goed je koelvloeistof op peil!!
ik heb exact hetzelfde probleem met de super polar...hoe hebben ze kunnen uitsluiten dat het de koppakking niet was?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#16
Antwoord 11 Henqui 8) Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#17
Peter Timmer schreef:Antwoord 11 Henqui 8) Wink
Ok...ik kan wel lezen!
Maar mij is daarna nog niet duidelijk hoe ze kunnen uitsluiten dat het de koppakking is. Als ze het zaakje onder druk zetten, zou je verwachten dat de druk dus langzaam minder wordt als er ergens een lek zit en dat het ergens gaat lekken. Maar zo kom je toch alleen lekkages naar buiten toe op het spoor?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#18
henqui schreef:
Peter Timmer schreef:Antwoord 11 Henqui 8) Wink
Ok...ik kan wel lezen!
Maar mij is daarna nog niet duidelijk hoe ze kunnen uitsluiten dat het de koppakking is. Als ze het zaakje onder druk zetten, zou je verwachten dat de druk dus langzaam minder wordt als er ergens een lek zit en dat het ergens gaat lekken. Maar zo kom je toch alleen lekkages naar buiten toe op het spoor?

Men zet voor het starten een klein handpompje met een drukmeter d.m.v. een verloopdop op je koelstof reservoir. Vervolgens laat men de auto en tijdje lopen. Wanneer je een lekke koppakking hebt zal de druk toenemen. Immers, een deel van je compressie verdwijnt in je watercircuit. Ook zal door de extra druk die je door het pompje opbouwt de auto extra slecht starten doordat door het lek meer dan voorheen koelvloeistof in de cilinder zal lekken.

Als ik mij niet vergis is bovenstaande ongeveer wat men gedaan heeft bij mijn 245.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startmotor probleem JaapV 4 4.448 9 October 2016, 13:52
Laatste bericht: Marc1970
  S80: Motor slaat niet aan, startmotor draait de boel wel rond skippie 0 1.957 26 February 2016, 10:10
Laatste bericht: skippie
  Motor slaat niet aan, startmotor draait de boel wel rond pierre 5 4.506 24 February 2016, 13:38
Laatste bericht: Potvisboer
  Startmotor demonteren bij 245 met automaat equinox 5 3.853 4 November 2013, 13:30
Laatste bericht: skidje
  startmotor 740 pakt soms niet aernout 0 1.346 22 April 2013, 22:41
Laatste bericht: aernout
  vreemd geluid startmotor Jw240 6 5.219 29 March 2012, 19:34
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  startmotor op laatste benen? editje (krijg de oude er niet uit !) Jeroen V 9 5.067 5 April 2011, 17:57
Laatste bericht: Jeroen V
  startmotor aan het verslijten, of toch de accu? (740 GL 2.3 uit '88) Hans_R 1 1.960 4 August 2009, 09:49
Laatste bericht: nick740
  Startmotor Amazone in 242 DL joahim132 14 7.019 4 February 2006, 20:04
Laatste bericht: joahim132

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: