14 December 2020, 23:41
Hallo,
Gisteren ben ik met de 245 een openhaard gaan halen voor in mijn schuurtje .
Lekker met dit weer!
Maar goed, ik hoor al een tijdje een bijgeluid bij bochten naar links.
Het werd steeds harder tijdens de rit +- 100km.
Thuis even gekeken wat het kon zijn, nu lijkt het alsof mijn m47 versnellingsbak tegen de carrosserie komt, om specifiek te zijn:
Rechts (bestuurderskant) precies op de plaats waar het mechanisme van de schakelpook bevestigt zit, tegen de bak t.h.v. de flens van de uitgaande as.
Heb het voorlopig even opgelost door er een stuk foam tussen te kitten.
Heb het rubber tussen de uitgaande as en de aandrijfas even los gehad om te kijken of deze oke was en zag er goed uit.
Ook heb ik met een koevoet geprobeerd het geheel opzij te duwen en het steun rubber dan terug aan te draaien, maar dit hielp niet.
Voor nu is het geluid minimaal (door de foam) maar ik zou er graag wat aan doen.
Volgensmij speelt het probleem al langer want er zit al een deuk met wat roest op de plek waar hij raakt.
Iemand een idee wat te doen of waar het aan zou kunnen liggen?
Ik heb een recent motorwissel gedaan (B200->B230(k)) en heb hierbij alle rubbers vernieuwd.
Groeten,
Niels
Gisteren ben ik met de 245 een openhaard gaan halen voor in mijn schuurtje .
Lekker met dit weer!
Maar goed, ik hoor al een tijdje een bijgeluid bij bochten naar links.
Het werd steeds harder tijdens de rit +- 100km.
Thuis even gekeken wat het kon zijn, nu lijkt het alsof mijn m47 versnellingsbak tegen de carrosserie komt, om specifiek te zijn:
Rechts (bestuurderskant) precies op de plaats waar het mechanisme van de schakelpook bevestigt zit, tegen de bak t.h.v. de flens van de uitgaande as.
Heb het voorlopig even opgelost door er een stuk foam tussen te kitten.
Heb het rubber tussen de uitgaande as en de aandrijfas even los gehad om te kijken of deze oke was en zag er goed uit.
Ook heb ik met een koevoet geprobeerd het geheel opzij te duwen en het steun rubber dan terug aan te draaien, maar dit hielp niet.
Voor nu is het geluid minimaal (door de foam) maar ik zou er graag wat aan doen.
Volgensmij speelt het probleem al langer want er zit al een deuk met wat roest op de plek waar hij raakt.
Iemand een idee wat te doen of waar het aan zou kunnen liggen?
Ik heb een recent motorwissel gedaan (B200->B230(k)) en heb hierbij alle rubbers vernieuwd.
Groeten,
Niels
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [link]