27 June 2020, 20:37
bij mij zien ze er zo uit:
links dicht:
![[Afbeelding: F6eJBb9h.jpg]](https://i.imgur.com/F6eJBb9h.jpg)
open links
![[Afbeelding: 5iPla2lh.jpg]](https://i.imgur.com/5iPla2lh.jpg)
en rechts
links dicht:
![[Afbeelding: F6eJBb9h.jpg]](https://i.imgur.com/F6eJBb9h.jpg)
open links
![[Afbeelding: 5iPla2lh.jpg]](https://i.imgur.com/5iPla2lh.jpg)
en rechts
![[Afbeelding: 8wwLg4yh.jpg]](https://i.imgur.com/8wwLg4yh.jpg)
Nieuwe groene 244 ‘79
|
Ja daar zit ie meestal, of beter gezegd tot nu toe altijd. In mijn 144 steekt er een ijzeren hendeltje met een rubber dop (deze: https://www.skandix.de/en/spare-parts/bo...l/1062730/) door het paneel, die rubber dop gaat er vrij makkelijk af en dan valt de hele hendel niet meer op. Achter de plastic panelen zit een ijzeren klep.
Ik denk dat rechts ook wel het gat in plaatwerk zit maar geen klep erin, en dus ook geen roostertje in het paneel. Zie foto's van Pepijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
In mijn 242L uit 78 zaten ze helaas niet. Maar even het zinken dekseltje wegschroeven en een klep van een donor weer terug en je kan met vol vertrouwen in 40gr naar Kroatie rijden.
16 July 2020, 02:09
Hmm Arnhem daar stond dicht bij die oude melkfabriek en de bussenstalling ook altijd een gele 145 geparkeerd.
Deze heeft daar heel lang gestaan in een vrij roestige staat. Bij een soort van schimmige hobbygarage of iets wat voor garage door moet gaan.
16 July 2020, 21:28
Een korte update. Helaas gaat ie niet klaar zijn voor de vakantie. De 3 traps automaat loopt niet echt lekker, ook niet na grondige spoeling met olie. Risico wat te groot om daar een langere reis mee te maken. Echter... na wat zoeken een viertraps automaat gevonden met aandrijfas etc. Een klus die ik nu maar even naar voren heb gehaald. Hoop met een week of zes er in te kunnen rijden!
Zo.... inmiddels is de auto technisch helemaal in orde gebracht door volvo Woudenberg. Nog een paar puntjes (maar dat zijn kleine puntjes). Auto rijdt echt heerlijk. Er zit nu een 4 traps automaat in ipv de 3 traps die er in zat. De oude bak schakelde niet naar behoren, 1 vd oorzaken waarom het allemaal wat langer duurde...
Mijn eerste klus zelf was het fixen van de bestuurdersstoel, deze was door gezakt. Bleek dat een aantal veren en ijzertjes los waren geraakt. Ik twijfel nog even wat ik verder met het interieur ga doen. Op zich is grijs wel mooi, maar ik vind beige ook erg mooi staan bij deze kleur.
27 October 2020, 19:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 October 2020, 19:37 door BartJu.)
Netjes, en die AW71 ga je plezier aan beleven, scheelt een flink stuk toeren en geluid. Tenmimste, dat is mijn ervaring. In verbruik (werd toen ook als pre genoemd) scheelt het niets, althans niet merkbaar.
Is het gelukt het om de doorgezakte stoel te fixen? Ik zag ook je Gezocht post voor een andere. Ik heb er zelf nu andere stoelen in zitten, de originele staan op zolder, vooral links is ook doorgezakt. Misschien iets voor deze winter... Overigs leuk die blauwe platen, maar officieel is ie 32 dagen te jong daarvoor, maar goed, ik zie wel vaker minder geloofwaardige combinaties rijden, dus zal wel loslopen.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
27 October 2020, 22:03
Thanks! Met de stoel waren er twee dingen kwam ik achter. Het foam was op verschillende plaatsen niet goed meer en dat heb ik vervangen. Dat viel erg tegen om dat weer goed te krijgen. De veerconstructie fixen was vrij gemakkelijk. Zoals gezegd waren er een paar veren los en lag de constructie deels uit elkaar. Dat zorgde voor het grootste doorzakken. De stof is helaas ook niet veel meer. Vooral bij de rugleuning is de stoelverwarming er uit gaan steken. Overigens is naar mijn idee de stoelverwarming nooit gebruikt. T was iig niet aangesloten.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|