Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
0-stand verlichtingsschakelaar
#1
Beste,

Voor mijn 240 uit '92 wil ik graag de verlichting uit kunnen zetten tijdens het rijden. De lichtschakelaar heeft wel een 0-stand maar de Zweden hebben daar een andere visie op.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?

Alvast bedankt!
Antwoord
#2
Als je dat persà wilt kun je de draad voor de stadslichtjes eruit trekken en de schakelaar in de middelste stand zetten.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#3
Bij onze 940 kan je de zekering 24 (meen ik) eruit nemen, om de verlichting te regelen.
Dit staat beschreven in de handleiding.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#4
Sjors rijdt een 240. :redface:
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#5
Weet ik, maar wanneer het bij een 940 met ongeveer het zelfde bouwjaar mogelijk is, waarom dan niet bij de 240 ?
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#6
Nicolaas H schreef:Als je dat persà wilt kun je de draad voor de stadslichtjes eruit trekken en de schakelaar in de middelste stand zetten.
Deze functie wil ik graag blijven gebruiken. Liever zoek ik het in de richting van de schakelaar "saboteren".

Martinus schreef:Bij onze 940 kan je de zekering 24 (meen ik) eruit nemen, om de verlichting te regelen.
Dit staat beschreven in de handleiding.
Ook dit is niet de oplossing die ik graag zou willen.
Antwoord
#7
De daylight running lights DRL komen waarschijnlijk om de lichtschakelaar heen, omdat ze altijd branden zodra het contact op II staat neem ik aan.

Hier staan alle schema's: http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir=...20Diagrams

Volgens Art: http://forums.turbobricks.com/showpost.p...stcount=10 de oranje draad die hier "1" heet is de verantwoordelijke voor DRL in Canada, zal hier wel net zoiets zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Kijk even naar de fitting en lamp in het stadslicht, in sommige modellen zijn het lampjes met een dubbele draad (zoals achterlicht en remlicht ook wel eens gecombineerd is in vele auto's)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verlichtingsschakelaar werkt niet goed Mark244 0 1.859 10 December 2018, 21:01
Laatste bericht: Mark244
  "Altijd-aan"-stand binnenverlichting uitschakelen op contact hardboard 2 3.309 19 May 2017, 14:19
Laatste bericht: hardboard
  Hoe test je benzine stand aanwijzer. Madman 6 6.955 1 June 2014, 09:47
Laatste bericht: Madman
  Kachelventilator alleen in stand 3, weerstand vervangen. Kwekkel 0 1.968 15 January 2012, 15:53
Laatste bericht: Kwekkel
  Kachel ventilator stand 3 madmax 6 3.990 24 October 2010, 18:41
Laatste bericht: 242-turbo
  stand van verlichting bij voorgloeien JMJ 5 3.225 12 February 2010, 14:55
Laatste bericht: JMJ
  nieuwe kachelmotor alleen stand 1 en 3 a.borgonjen 2 2.519 6 February 2010, 00:34
Laatste bericht: 240diesel
  Ventilator werkt alleen op stand 3 SvenskaTrollekopska 7 4.633 30 January 2008, 23:53
Laatste bericht: SvenskaTrollekopska
  Kabelboom B21et, auto start al in stand II van het contactslot daanheijn 7 4.521 18 October 2007, 16:19
Laatste bericht: daanheijn

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)