Berichten: 15
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2016
Beste,
Voor mijn 240 uit '92 wil ik graag de verlichting uit kunnen zetten tijdens het rijden. De lichtschakelaar heeft wel een 0-stand maar de Zweden hebben daar een andere visie op.
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?
Alvast bedankt!
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Als je dat persà wilt kun je de draad voor de stadslichtjes eruit trekken en de schakelaar in de middelste stand zetten.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 262
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Bij onze 940 kan je de zekering 24 (meen ik) eruit nemen, om de verlichting te regelen.
Dit staat beschreven in de handleiding.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Sjors rijdt een 240. :redface:
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 262
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Weet ik, maar wanneer het bij een 940 met ongeveer het zelfde bouwjaar mogelijk is, waarom dan niet bij de 240 ?
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 15
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2016
Nicolaas H schreef:Als je dat persà wilt kun je de draad voor de stadslichtjes eruit trekken en de schakelaar in de middelste stand zetten.
Deze functie wil ik graag blijven gebruiken. Liever zoek ik het in de richting van de schakelaar "saboteren".
Martinus schreef:Bij onze 940 kan je de zekering 24 (meen ik) eruit nemen, om de verlichting te regelen.
Dit staat beschreven in de handleiding.
Ook dit is niet de oplossing die ik graag zou willen.
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
11 July 2016, 19:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 July 2016, 19:42 door Marc1970.)
De daylight running lights DRL komen waarschijnlijk om de lichtschakelaar heen, omdat ze altijd branden zodra het contact op II staat neem ik aan.
Hier staan alle schema's:
http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir=...20Diagrams
Volgens Art:
http://forums.turbobricks.com/showpost.p...stcount=10 de oranje draad die hier "1" heet is de verantwoordelijke voor DRL in Canada, zal hier wel net zoiets zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 565
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Kijk even naar de fitting en lamp in het stadslicht, in sommige modellen zijn het lampjes met een dubbele draad (zoals achterlicht en remlicht ook wel eens gecombineerd is in vele auto's)