31 January 2010, 14:37
ik hoorde hem al een tijdje aankomen, maar vrijdagavond ging het mis, hij deed het echt niet meer :'( Snel gezocht en zaterdag ochtend kon ik op een 0,5 uur afstand een nieuwe ophalen. Ik had het K klusje al eens eerder gedaan en dan weet je dat je het beste alles wat je tegen komt kunt demonteren, dat werkt uiteindelijk het makkelijkste. Na ca. 1,5 uur lag de hele kachel open op de werkbank en wat denk je, geen speling, wel helemaal vol blad >
Maar ja als je zo'n ding er eenmaal uit hebt monteer je toch maar de nieuwe motor, heb al eens gelezen dat die stiller zijn. Na weer een paar uur om de auto heen kruipen zat het hele spul weer op zijn plek, tijd om te testen, dat had ik dus eerder moeten doen >
>
>
. Ik had het motortje wel even laten draaien om te kijken of ie vrij liep, maar niet in alle standen getest. Om een lang verhaal kort te houden, stand 2 doet het niet, of anders gezegd, stand 2 en 3 zijn gelijk, 2 blaast te hard. Je berijpt dat ik geen zin heb het hele spul weer te demontern en een nieuwe te halen, maar is er iets te regelen met een voorschakel weerstand en zo ja hoeveel ohm en welk wattage dien ik hiervoor te gebruiken?