Topics: 52
Wat Dirk dus zegt. Je moet em echt laten resetten door iemand met software (vida) en de geschikte kabel (dice). Op het v70 forum zitten hobbyisten met zo'n apparaat. Of rij langs Dirk of mij?
Topics: 1
Ik ben naar Dirk geweest

die heeft hem voor mij kunnen uitlezen en ik heb nu een beeld met wat er is
er was een probleem met de gashuisklep (ETM volgens mij ook wel genoemd) en de ABS computer heeft dus problemen.
nou een nieuwe gashuisklep zit je rond de 400 euro bijna maar ik heb even gekeken of de ETM niet gewoon goed schoon gemaakt kon worden.
en ja dat kon en het is makkelijk om erbij te komen. het is nu schoongemaakt en de auto voelt net iets beter aan. helemaal een voordeel is dat de melding als tekst niet meer te zien is. Ik zou het nu alleen de motor afbeelding weg moeten krijgen met een systeem zeg maar (reset) de ABS computer zou ik nog wel moeten laten fixen, maar in iedergeval lijkt het zover dat 1 ding opgelost is.
Topics: 52
Toppie! En nog kunnen uitlezen wat er mis was met de Abs?
Topics: 1
ja abs computer zelf moet waarschijnlijk gefixed worden. gelukkig is dat niet al te duur!
Topics: 10
Met de ETM schoonmaken ben je nu even uit de brand, maar dit is een voorbode..... Reken er gewoon op en hou er financieel rekening mee dat deze ETM op korte termijn vervangen moet worden. Prima dat het voor nu even goed is, maar is uitstel van executie...
ABS Controller eraf halen en opsturen naar mensen die 'm kunnen reviseren, niet door een of andere knoeierd laten doen , want gaat te vaak fout (en dan heb je hogere kosten)
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983