1 September 2015, 22:03
Zoals de titel stelt:
Had ik een compleet airco-systeem uit een '93er gehaald. De combined unit uit elkaar gehaald. Het verzamelde blad van de laatste 20 jaar eruit geblazen (de klep ging ervoor niet meer open of dicht), schoongemaakt en voorzien van nieuwe kachelmotor en een nieuwe kachelkraan. Ingebouwd (al eventjes geleden) en auto draaien = kachelmotor blazen. Eind goed, al goed zou je denken.
Echter.... Was ik zo (niet) wijs om de aansluiting mee te nemen van dat knsitstof balletjesding aan de onderzijde van het kachelhuis náár het inlaatspruitstuk. Afijn, met wat zelf fabrieken en een rondslingerende PU-slang krijg je dat er ook wel op.
Wat wil het alleen: nu is auto starten ook kachelhuisje blazen maar daarnaast begint ie (kachelhuis dus) te sissen als een boze slang oid. En helaas stuurt ie ook de pneumatische klepjes niet.
Nu zat ik zo te denken... Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat het B200F spruitstuk een vaccuum maakt als de motor draait en bij de B21ET druk geleverd wordt? (Ergens lijkt me niet, want mn rembekrachtiger zit er ook op en die werkt prima). Ik snap dat gesis niet zo... Als ik het PU slangetje war dichtknijp is het gesis weg, maar doen de klepjes het alsnog niet....
Iemand een idee? HansDAF? Jij hebt dezelfde truuc gedaan toch? Had je dit probleem ook?
Had ik een compleet airco-systeem uit een '93er gehaald. De combined unit uit elkaar gehaald. Het verzamelde blad van de laatste 20 jaar eruit geblazen (de klep ging ervoor niet meer open of dicht), schoongemaakt en voorzien van nieuwe kachelmotor en een nieuwe kachelkraan. Ingebouwd (al eventjes geleden) en auto draaien = kachelmotor blazen. Eind goed, al goed zou je denken.
Echter.... Was ik zo (niet) wijs om de aansluiting mee te nemen van dat knsitstof balletjesding aan de onderzijde van het kachelhuis náár het inlaatspruitstuk. Afijn, met wat zelf fabrieken en een rondslingerende PU-slang krijg je dat er ook wel op.
Wat wil het alleen: nu is auto starten ook kachelhuisje blazen maar daarnaast begint ie (kachelhuis dus) te sissen als een boze slang oid. En helaas stuurt ie ook de pneumatische klepjes niet.
Nu zat ik zo te denken... Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat het B200F spruitstuk een vaccuum maakt als de motor draait en bij de B21ET druk geleverd wordt? (Ergens lijkt me niet, want mn rembekrachtiger zit er ook op en die werkt prima). Ik snap dat gesis niet zo... Als ik het PU slangetje war dichtknijp is het gesis weg, maar doen de klepjes het alsnog niet....
Iemand een idee? HansDAF? Jij hebt dezelfde truuc gedaan toch? Had je dit probleem ook?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.