15 July 2006, 21:15
PS er zijn wel richtlijnen.. voor dagwaarde ed...
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Voorbereiding voor vakantierit
|
15 July 2006, 21:15
PS er zijn wel richtlijnen.. voor dagwaarde ed...
______________________________________
<br />940, 1997 <br />www.kunstconstructie.nl
15 July 2006, 21:53
Vervangende auto buitenland is onafhankelijk van de auto waar je mee op pad bent gegaan is een persoonlijke verzekering net als de WW service zeg maar.
Repatriering wordt over het algemeen alleen gedaan als de dagwaarde meer dan Euro 3000.- is, maar is ook afhankelijk van het hoogseizoen. In juni/juli/augustus als alle bergers al hun materieel op de weg hebben, is het wat gemakkelijker om een "goedkopere" auto alsnog in de grote hoop mee te nemen. Als je buiten het seizoen met pech komt te staan en ze moeten alleen voor die ene auto 2000 km. rijden met een takelauto, dan haken ze snel af hoor.
15 July 2006, 22:49
toch lekker als je vervangend vervoer krijgt en gewoon verder vakantie kan vieren, tenzij je het liefst je hele vakantie in je Volvo blijft zitten
45 1993,v70 awd 97
16 July 2006, 01:02
Pierre van Aert schreef:Eigenlijk heb je daar voor de auto niets aan.vandaar ook dat ik niet bij de ANWB zit maar bij de KNAC! repatriëren ALTIJD!!, ongeacht de toestand of waarde van je voertuig. kosten zijn 150.- euro per jaar 8)
orte Bochtenridder
![]()
16 July 2006, 14:13
Paar maanden geleden bij ANWB geinformeerd over repatriering omdat ik twijfels had bij het lezen van de voorwaarden.
Antwoord van ANWB. Repatriering doen we alleen als door ONGEVAL de auto niet meer gebruikt kan worden of als de bestuurder wegens ziekte niet meer in staat is te rijden en geen andere bestuurder aanwezig is. Repatriering bij pech onderweg (en reparatie ter plaatse niet mogenlijk) voor auto's ouder dan 10 jaar niet mogenlijk. Dus heb ik voortaan reisverzekering bij mijn Zorgverzekering. Daar repatriering wel voor oudere auto's evenals vervangend vervoer en goedkoper dan ANWB
18 July 2006, 18:18
favroom schreef:Ik vraag me af wat je eigenlijk moet doen om goed voorbereid te zijn op een lange rit naar het zuiden. Uit eigen ervaring kan het ook geen kwaad (zeker niet met deze temperaturen) om de koelslangen eens goed te inspecteren. Bij mij zijn er met de hulp van de ANWB al een paar vervangen die geperforeerd waren. De laatste was de bovenste radiator slang die opgeblazen was als een ballon en breuken had over de gehele lengte (onzichtbaar aan de binnenkant). Olie en ouderdom zijn funest voor koelslangen is mijn ervaring. Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
19 July 2006, 09:57
Ik zal het voor de zekerheid nog eens tjekken, maar volgens mij klopt het niet (meer) dat oude auto's niet terugehaald worden (je moet dan wel een IRK PLUS hebben). De toeslag voor auto's ouder dan 12 jaar is een tijdje terug afgeschaft en toen is tegelijkertijd opgenomen dat ook oudere auto's teruggehaald worden.
Voordeeltje van een nieuwere: Volvo-Assistance! Komt ie altijd terug (maar laat ie je als het goed is helemaal niet staan!) Heb WW en IRK-PLUS inmiddels dus opgezegd! 8)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
19 July 2006, 10:47
Citaat:Ik zal het voor de zekerheid nog eens tjekken, maar volgens mij klopt het niet (meer) dat oude auto's niet terugehaald worden (je moet dan wel een IRK PLUS hebben). De toeslag voor auto's ouder dan 12 jaar is een tijdje terug afgeschaft en toen is tegelijkertijd opgenomen dat ook oudere auto's teruggehaald worden Ik ben benieuwd. Ik heb deze info gekregen rond nov. vorig jaar van een verzekeringsdeskundige van de ANWB. Het repatrieren ivm pech onderweg (en niet gemaakt kunnen worden) geld alleen voor auto's jonger dan 10 jaar. Repatriering na ongeval of ziekte van chauffeur zit wel in de IRK plus ongeacht de leeftijd van de auto. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|