Berichten: 2.454
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Heren specialisten.
Heb een nieuwe uitlaat onder de volvo 245 gehangen (met automaat dus baksteun in achterste positie).
Nu zit het uiteinde van de DP te dicht bij de baksteun.
Ik zag dat het grote motorubber (aan uitlaatzijde) nogal aan vervanging toe is. Een nieuwe zal de motor aan die zijde zeker 1,5-2 cm optillen.
Nu vroeg ik me af: Indien de motor daar deze afstand omhoog gaat. Zal de motor dan een beetje achterover hellen waardoor de DP dus meer vrij komt te liggen van de baksteun?
Iemand ervaring hiermee?
Ik hoor graag..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Hoi,
Mijn automaat baksteunrubber was vorig jaar ook op het eind en daardoor paste de andere motorsteunrubbers niet meer.
Zou m.i. dus goed kunnen dat deze ervoor zorgt dat je downpipe ook weer voldoende vrij hangt.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Ohja, en een versleten motorsteunrubber inlaatzijde zorgde ervoor dat het luchtfilterhuis klem kwam te zitten tegen de rembekrachtiger. Nieuw rubber gaf daarbij ook die 1.5cm extra ruimte waarover je spreekt.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 2.454
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Zoab:
Versleten rubber van baksteun vervangen met nieuw lijkt me de downpipe op te tillen dus dichter bij de baksteun. Dus die logica ontgaat me.
Motor-rubber inlaatzijde kan het blok aan die kant liften maar als ik gelijktijdig de uitlaatzijde doe zal het op de as van de 2 rubber getild worden en daarbij is het nog steeds de vraag of daarmee de motor met bak aan de achterzijde iets achterover wordt gedraaid waarmee de Downpipe vrijer komt van de baksteun!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
16 June 2015, 10:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 June 2015, 10:44 door Marc1970.)
Ik denk niet dat een nieuwe motorsteun iets gaat doen, tenzij de oude losgescheurd was. Het gewicht van het motorblok drukt ook nieuwe rubbers meteen scheef naar beneden, net als de oude. Het blok hangt in de rubbers als in een hangmat, niet erop.
De uitlaat is nauwelijks te bewegen t.o. het blok, zeker het eerste deel zit er solide aan vast (met drie bouten aan het spruitstuk en nog eens aan een beugel t.h.v. het koppelingshuis). Dus de plek die de pijp inneemt bij de dwarsbalk vd bak, ligt vast. Zodoende gok ik dat je iets aan de downpipe moet veranderen.
Mijn 240 heeft een M47, ook niet de kortste bak, en de downpipe gaat ruim onder de dwarsbalk door, 5 cm ruimte zeker. Misschien een andere dwarsbalk? Mijn dwarsbalk heeft twee grote uitsparingen voor zelfs de wildste uitlaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Baksteunen zijn naar mijn idee allemaal gelijk op die van de diesel na. Ik ben bang dat je inderdaad de voorpijp moet modificeren.
Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Mijn 245, B21A met AW71 heeft ook zeeën van ruimte onder dwarsbalk