Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Iemand enig idee hoe je deze kan vervangen?
1) Zijn het draadeindes met normaal of tegengesteld draad?
2) zitten ze erin gelast?
3) zitten ze erin geperst, evt met spietjes tegen het meedraaien?
Andere optie is uiteraard uitboren & draad erin tappen, maar ik doe het liefst in eerste instantie hoe het hoort.
Thanks!
Gr Boaz
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Daxht dat het er in gedraait zit. Dus even een moer opdraaien lassen en los maken.
Offtopic hoe had jij die paravaan opgehaald bij wimbo?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
zijn tapeindes, bijna onmogelijk er heel uit te krijgen als ze er zo uitzien.
Word waarschijnlijk uitboren en opnieuw tappen of draad opschonen.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Uitboren.
Heb tijdje terug een setje kobalt boren gekocht. Waar ik eerder nog wel zat te knutselen met zulk soort dingen , boor ik het tegenwoordig eigenlijk meteen uit. Even draad tappen/schoonmaken en klaar.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 130
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
Deze draadeinden zijn heel eenvoudig los te krijgen MITS je de beschikking hebt over een autogeen lasset. Gewoon ter plaatse van de draadeinden het spruitstuk kersenrood stoken en dan draai je met een griptang er op zo de draadeinden er uit.
Heb je deze lasset niet dan wordt het idd het geknoei met uitboren ed en dan maar hopen dat je boren niet weg lopen zodat je uiteindelijk blijft zitten met een gat op de verkeerde plaats.
Berichten: 2.451
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Die 2 lange kunnen nog wel met 2 moeren erop gedraaid verwijderd worden. Die korte is een vervelende!
Vanuit apeldoorn zit je toch dicht in de rodeo scene. Ligt daar niet ergens een spruitstuk met gave draadeinden?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Thanks mannen!!
Heetstoken met de gasbrander had ik al geprobeerd maar dat lukte niet, maar die wordt natuurlijk niet zo heet als een autogeen lasset. Misschien dat we schoonvader een soort snijbrander heeft, anders uitboren met de kolomboor. Glijdt ie ook niet weg.
Ik ga trouwens liever voor nieuwe draadeindes met koperen moeren in dit oude spruitstuk. Oude draadeindes zijn vaak toch al enigszins beschadigd.
Waarom iets nieuws kopen als je het oude nog een bestemming kan geven. Is toch wel een beetje de sport soms. (maar soms ben ik lui en dan doe ik dat niet :redface: )
De schroefdraad is overigens niet tegengesteld:
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Ik zou inderdaad dan even proberen met 2 moeren of het daar mee wil, en anders gewoon uitboren.
Mbt oud spul hergebruiken , zo hoort het!
Daarom rijden we dit spul toch
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km