Topics: 60
Afgelopen zondag tijdens de Varfard zei iemand dat hij dit nog had liggen, aangezien mijn oliedrukmeter (ook 1-3 bar)
nog steeds niet aangesloten is vanwege het gebrek aan een sensor. Ik ga er vanuit dat dit gewoon op een B230A
aangesloten kan worden zonder dat er een gat in het blok geboord moet worden.
Kort maar krachtig vraagje: Kan op deze sensor ook een olietemperatuurmeter aangesloten worden aangezien ik deze
ook nog steeds niet aangesloten heb.
Topics: 38
29 April 2015, 09:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 April 2015, 11:20 door Arjan..)
Deze sensor komt in plaats van de oliedruksensor voor het oliedruklampje in je tellerbak. Een van de contacten op deze sensor is voor de meter, de andere voor het lampje. Er hoort volgens mij ook nog een 25 graden-bochtje tussen blok en sensor.
Installatiehandleiding
Voor de olietemperatuurmeter heb je een andere sensor nodig, deze komt op de plaats van je olieaftapplug.
Installatiehandleiding
Zie ook hier:
http://www.volvopartswebstore.com/showAs...bly=244567
Ik zoek overigens nog steeds de 5 bar meter en sensor, dus mocht iemand die nog over hebben...
Topics: 135
Mooi mooi! 'New old stock'?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 60
Arjan. schreef:Deze sensor komt in plaats van de oliedruksensor voor het oliedruklampje in je tellerbak. Een van de contacten op deze sensor is voor de meter, de andere voor het lampje. Er hoort volgens mij ook nog een 25 graden-bochtje tussen blok en sensor. Installatiehandleiding
Voor de olietemperatuurmeter heb je een andere sensor nodig, deze komt op de plaats van je olieaftapplug. Installatiehandleiding
Zie ook hier: http://www.volvopartswebstore.com/showAs...bly=244567
Ik zoek overigens nog steeds de 5 bar meter en sensor, dus mocht iemand die nog over hebben...
Vraag me af waarom ze een 3 bar en 5 bar gemaakt hebben. Is zo'n 3 bar voldoende?
Topics: 38
Voldoende is het zeker. Je wilt het vooral weten als de oliedruk te laag wordt. Wat ik in
dit topic van Laurens begreep is dat de oliedruk zo hoog is dat een 3 bar meter ws de hele rit op zijn rechteroor ligt. Vandaar dat ik liever een 5 bar meter wil.
Topics: 91
ik ga volgense week mn r sport cluster definitief inbouwen zal dan de wagen een slinger geven en een filmpje posten dan snap je wat ok bedoel
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Topics: 8
Arjan. schreef:Voldoende is het zeker. Je wilt het vooral weten als de oliedruk te laag wordt. Wat ik in dit topic van Laurens begreep is dat de oliedruk zo hoog is dat een 3 bar meter ws de hele rit op zijn rechteroor ligt. Vandaar dat ik liever een 5 bar meter wil.
Bij mij zit er een 5bar in en die hangt constant tussen de 4 en 5 bar.
Topics: 163
Als je een 5bar metertje hebt heb je ook een 5 bar sensor nodig. 3 bar idem dito.