4 April 2015, 10:10
Gisteren een nieuwe distributieriem gezet van een volvo 240.
Na montage merkte ik dat bij het handmatig ronddraaien van de krukas de riem de neiging heeft om steeds verder over de rand van het niokkenastandwiel en de riemspanner heen te gaan(richting de buitenste distr. kap dus).
Op het krukastandwiel zitten twee geleideplaatjes dus daar kan hij niet naar buiten lopen.
Ik heb er nooit eerder op gelet bij een riemwissel maar ik vraag me af of dit normaal is?
Ik zou denken van niet omdat de riem zo tegen de buitenkap gaan lopen en kan gaan rafelen.....
Na montage merkte ik dat bij het handmatig ronddraaien van de krukas de riem de neiging heeft om steeds verder over de rand van het niokkenastandwiel en de riemspanner heen te gaan(richting de buitenste distr. kap dus).
Op het krukastandwiel zitten twee geleideplaatjes dus daar kan hij niet naar buiten lopen.
Ik heb er nooit eerder op gelet bij een riemwissel maar ik vraag me af of dit normaal is?
Ik zou denken van niet omdat de riem zo tegen de buitenkap gaan lopen en kan gaan rafelen.....