20 November 2014, 22:55
Dan liever een V8 erin hangen voor een fractie van dat bedrag en wat je overhoud kan je jaren van tanken

Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Welk motorblok?
|
20 November 2014, 22:55
Dan liever een V8 erin hangen voor een fractie van dat bedrag en wat je overhoud kan je jaren van tanken
![]()
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
20 November 2014, 23:05
Jerry schreef:Dan liever een V8 erin hangen voor een fractie van dat bedrag en wat je overhoud kan je jaren van tankenVrees dat een V8 wel leuk is voor vermogen, maar niet voor verbruik (al zal die 16V ook wel slurpen) en zeker niet voor weggedrag. Een V8 zal behoorlijk zwaarder zijn dan een B20 gok ik zo, of valt dat mee? Denk wel dat je voor de helft van dat bedrag een B20 met 8 kleppen al heel leuk kunt kietelen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
20 November 2014, 23:22
De aluminium Rover V8, lichter dan een B20, en een hele rits andere blokken: http://www.gomog.com/allmorgan/engineweights.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
20 November 2014, 23:39
20 November 2014, 23:42
die rover v8 kost ook geld zat voordat ie boven de 150 pk uitkomt vrees ik. Neem dan een leuke BMW v8 uit de 90-er/zero's.
Goeie 16V er in hangen, balans-as troep er af, goed afgesteld, misschien leuk uitlaatspruitstuk, prima motor. 5-cilinders zijn ook leuk, echter behoorlijk wat werk om ze goed passend te maken lijkt me. De latere, uit de 2e generatie V70 etc hebben geen hydrualische klepstoters meer. gedoe met afstellen, wel wat zuiniger op papier.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
21 November 2014, 00:12
Jw240 schreef:die rover v8 kost ook geld zat voordat ie boven de 150 pk uitkomt vrees ik. Neem dan een leuke BMW v8 uit de 90-er/zero's. Rover of BMW gaat me iets te ver van Volvo af staan. Bedoel trouwens het V70 B5234T, B5254S, B5254T blok waar geen hydraulische kleppenstoters meer in zitten?
21 November 2014, 11:38
Marc1970 schreef:De aluminium Rover V8, lichter dan een B20, en een hele rits andere blokken: http://www.gomog.com/allmorgan/engineweights.htmlMooie web bron weer Marc! Weer wat geleerd, dank.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
22 November 2014, 11:00
13301 schreef:Rover of BMW gaat me iets te ver van Volvo af staan. Ja dat leek me ook wat ver gaan, is geen Volvo, daarnaast heb je het dan snel over 300 pk ipv 180-200, dat geeft meer werk met aandrijflijn. Klopt, ergens 1999-2000 is Volvo overgestapt naar vaste nokvolgers/klepstoters. Op papier iets zuiniger want de nolvolger wordt niet tegen de nokkenas aangeduwd. Daar waar geen nok zit en de klep gewoon dicht moet blijven geeft dat met de hydraulische stoters iets meer wrijving. Zou het merkbaar zijn? Die motoren hebben ook wat betere kanalen in de cilinderkop.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
26 November 2014, 13:36
ben zelf nu een b4204t voor mijn 940 aant prepareren. 200 pk standaard en 1 op 13 heb ik ergens gelezen. is wel turbo. je zou kunnen kijken wat de atmosferische versie ervan doet met wat hogere compressie en een paar dikke nokkenassen?? blokken zijn goedkoop en de m90 handbak van een 960 past eraan dus ik neem aan dat de automaat van een 960 ook moet passen
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|