Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk motorblok?
#31
Dan liever een V8 erin hangen voor een fractie van dat bedrag en wat je overhoud kan je jaren van tanken Wink
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#32
Jerry schreef:Dan liever een V8 erin hangen voor een fractie van dat bedrag en wat je overhoud kan je jaren van tanken Wink
Vrees dat een V8 wel leuk is voor vermogen, maar niet voor verbruik (al zal die 16V ook wel slurpen) en zeker niet voor weggedrag. Een V8 zal behoorlijk zwaarder zijn dan een B20 gok ik zo, of valt dat mee?
Denk wel dat je voor de helft van dat bedrag een B20 met 8 kleppen al heel leuk kunt kietelen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#33
De aluminium Rover V8, lichter dan een B20, en een hele rits andere blokken: http://www.gomog.com/allmorgan/engineweights.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#34
Handig lijstje:

http://www.vlvworld.com/indexframe.html?engspecs.html

schieten maar!
Antwoord
#35
die rover v8 kost ook geld zat voordat ie boven de 150 pk uitkomt vrees ik. Neem dan een leuke BMW v8 uit de 90-er/zero's.

Goeie 16V er in hangen, balans-as troep er af, goed afgesteld, misschien leuk uitlaatspruitstuk, prima motor.

5-cilinders zijn ook leuk, echter behoorlijk wat werk om ze goed passend te maken lijkt me. De latere, uit de 2e generatie V70 etc hebben geen hydrualische klepstoters meer. gedoe met afstellen, wel wat zuiniger op papier.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#36
Jw240 schreef:die rover v8 kost ook geld zat voordat ie boven de 150 pk uitkomt vrees ik. Neem dan een leuke BMW v8 uit de 90-er/zero's.

Goeie 16V er in hangen, balans-as troep er af, goed afgesteld, misschien leuk uitlaatspruitstuk, prima motor.

5-cilinders zijn ook leuk, echter behoorlijk wat werk om ze goed passend te maken lijkt me. De latere, uit de 2e generatie V70 etc hebben geen hydrualische klepstoters meer. gedoe met afstellen, wel wat zuiniger op papier.


Rover of BMW gaat me iets te ver van Volvo af staan.
Bedoel trouwens het V70 B5234T, B5254S, B5254T blok waar geen hydraulische kleppenstoters meer in zitten?
Antwoord
#37
Marc1970 schreef:De aluminium Rover V8, lichter dan een B20, en een hele rits andere blokken: http://www.gomog.com/allmorgan/engineweights.html
Mooie web bron weer Marc! Weer wat geleerd, dank.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#38
13301 schreef:Rover of BMW gaat me iets te ver van Volvo af staan.
Bedoel trouwens het V70 B5234T, B5254S, B5254T blok waar geen hydraulische kleppenstoters meer in zitten?

Ja dat leek me ook wat ver gaan, is geen Volvo, daarnaast heb je het dan snel over 300 pk ipv 180-200, dat geeft meer werk met aandrijflijn.

Klopt, ergens 1999-2000 is Volvo overgestapt naar vaste nokvolgers/klepstoters. Op papier iets zuiniger want de nolvolger wordt niet tegen de nokkenas aangeduwd. Daar waar geen nok zit en de klep gewoon dicht moet blijven geeft dat met de hydraulische stoters iets meer wrijving. Zou het merkbaar zijn?
Die motoren hebben ook wat betere kanalen in de cilinderkop.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#39
ben zelf nu een b4204t voor mijn 940 aant prepareren. 200 pk standaard en 1 op 13 heb ik ergens gelezen. is wel turbo. je zou kunnen kijken wat de atmosferische versie ervan doet met wat hogere compressie en een paar dikke nokkenassen?? blokken zijn goedkoop en de m90 handbak van een 960 past eraan dus ik neem aan dat de automaat van een 960 ook moet passen
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 aut. Radiator welk oem? Kwekkel 5 3.076 17 May 2020, 13:15
Laatste bericht: Kwekkel
  'moderner' motorblok in een 240 Bostel 8 5.614 26 February 2019, 18:45
Laatste bericht: Volvo240
  vocht in motorblok B23A johan everaerts 3 4.366 12 December 2016, 23:31
Laatste bericht: Marc1970
  Hersenspinsels motorblok (NA) 240 Dopski 10 9.026 29 January 2015, 21:18
Laatste bericht: Arn02
  Noodzaak oliepomp check bij opbouwen motorblok Stevves 3 4.120 3 December 2014, 20:06
Laatste bericht: Marc1970
  Meest betrouwbare motorblok Volvo 240? Arvand 16 19.297 12 March 2012, 08:50
Laatste bericht: edwin
  Hoe is een b230 motorblok te herkennen? markfranken 8 5.081 28 January 2012, 15:19
Laatste bericht: Marc1970
  nokkenas poelie 240: welke vuilplaatjes en hoe vastzetten - welk moment? MartjeB 3 3.350 11 September 2010, 11:46
Laatste bericht: MartjeB
  Nippel op het motorblok!? daanheijn 9 5.732 18 July 2010, 23:08
Laatste bericht: LeonW
  olie lekkage achterkant motorblok boven versnellingsbak rijschooljeroen 10 6.534 20 April 2010, 22:19
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)