Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Hi Jos, zodra je motor draait doet je koudstartventiel niet meer mee. Deze spuit alleen in bij koudstart. De warmdraairegelaar zorgt ervoor dat het mengsel rijk is bij de start en armer wordt zodra de motor warm wordt. Hiervoor zit er een bimetaal in de regelaar die druk in je systeem op laat lopen. Als je de stekker los haalt loopt de druk langzamer op (de warmte van de motor helpt ook mee). Ik zou zeggen: meet de druk eens in je systeem. Wellicht krijgt de motor te veel benzine.De warmdraairegelaar is een van de belangrijkste onderdelen van K-jet.....
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Hans, zou het feit dat de intankpomp niet werkt een rol kunnen spelen in het onregelmatig stationair lopen? De auto start verder goed.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Ja dat kan zeker schelen!! Vooral als er wat minder benzine in de tank zit. Ik heb t ook een keer gehad en toen liep ie ongeveer net zo beroerd als die van jou. Wel goed starten heeft ermee te maken dat de hoofdpomp de zaak op druk zet voor t starten, dus dan heb je er tijdelijk geen last van.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ok, dan toch maar eens de intankpomp nakijken.
Ik zat even te denken over die zwarte benzine die er uitkwam bij het vervangen van het brandstoffilter en dat zou mogelijk aan het verteren/oplossen van het rubber hulsje aan de intankpomp kunnen liggen...
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
zou kunnen, of een andere rubber slang die t heeft opgegeven na zoveel jaar. Waardeloos klusje overigens: slecht bij te komen met je handen, veel roest etc.. Misschien is t gewoon de massa die niet ok is, er loopt een draadje vd metalen bovenkant naar je carrosserie.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...