Topics: 7
Hallo forum!
iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen dat mijn karretje aan trekkracht aan het inboeten is? Op de hellingen die ik vroeger in 5de opreed en waarbij ik nog overschot had moet ik nu afzakken naar zijn 4de.
Dit weekend trok ik een aanhangertje met een motor op van zo'n 300kg en ik voel direct dat mijn auto het heel wat lastiger krijgt bergop. Hij klimt wel maar niet van harte, zo van beuuuuuuh... daar waar ik vroeger toch een "power" gevoel had. (dat valt niet mee om zo'n zaken te beschrijven zÃÂg...) Kortom, ik voel dat er iets aan het veranderen is. Ik moet veel meer en sneller schakelen dan vroeger. Kan het mijn kat zijn, of een verstopte uitlaat of zoiets?
Verder geen olieverbruik of zo, start goed, rijdt goed.
Iemand een goede tip?
bedankt!
Topics: 41
kleppen stellen, alle olies/olieën vervangen( motor, bak, cardan)+oliefilter, pakkingen idem, onsteking+kabels+bougies, injectoren reinigen, luchtfilter vervangen, benzinefilters vernieuwen,compressie meten, co2 meten..... ik roep maar wat :lol: :lol: :lol: :lol:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
ik kan je alvast teleurstellen...
kleppen pas gesteld,
oliën en bougies worden netjes op tijd vervangen
luchtfilter komt nu aan de beurt,
injectoren ondergaan nu een "reinigingsbeurt"
ik antwoord maar wat... :lol: :lol:
Topics: 41
water in je benzine??heb dat ooit eens in een 245 gehad,klinkt als hetzelfde
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 23
Bougie's eruitdraaien bij koude motor.
Kleur checken: donkerbruin is goed. Zwart is te rijk, zwart met spikkels = olieverbruik (compressieverlies) wit is (veel te) arm.
Koop een goedkoop stroboscooplampje en check je ontstekingstijdstip. Te laat betekend veel vermogensverlies. Zitten alle vaccuum slangen wel goed op de verdeler en lekt er niets ? Testen doe je overigens met ontkoppelde vaccuum slang.
Verder komt een "gesmolten" kathalysator best nog wel eens voor. Het kan dus goed dat inderdaad de uitlaat verstopt zit. De redenen voor het verstoppen kan liggen in een verkeerde afstelling of bijvoorbeeld een lekke koppakking.
De enige manier om dit te controleren is de kathalysator los te nemen en er doorheen te kijken. Je dient nu een honingraatachtige structuur te zien waar je doorheen kan kijken.
zopas de auto op de vermogensbank gezet. Afgegeven vermogen aan de achterwielen (natuurlijk) 92 KW. Geen dips in de curve.
Compressietest gedaan: alle cylinders netjes op 12 Bar.
Moteurke dus nog niet versleten... vanwaar dan mijn idee dat de wagen niet meer "trekt"?
de curve vertoont geen enkele dip wat de technicus van het BOSCH testcenter deed besluiten dat er met de lmm niks aan de hand is. Of het een geremde of een vrijloop bank is dat zou ik moeten navragen.
groeten