Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Hoor net iets over deze flexplaat van een kennis.
Die moet nu voor de 2e keer een flexplaat gaan vervangen. Met de huidige heeft hij 70.000 km gedraaid.
Betreft een latere 940 met ZW en Lock-up.
Tenminste.. Dit neem ik aan daar hij op Gas rijdt. Volgens mij waren alleen de oudere diesels met een ZF bak uitgevoerd niet?
Iemand vaker hiervan gehoorden indien ja: Is er een eenvoudig remedie om dit te voorkomen in de nabije toekomst?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Zal een AW zijn. Een aw automaat heeft bij de pook 1 , 2 en dan D. Een zf heeft 1,2,3 en dan D. Mijn 1992 944 met b230b heeft een zf. Flex plaat zegt mij zo niks.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Sorry tis een 960 6-cilinder met een automaat AW30-43. navraag leert me zojuist dat die flexplaten wel vaker defect raken cq haarscheuren vertonen rond de aansluiting op de krukas.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Heb nog wel een zo'n automaat bak liggen.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
er zit een soort plaatje bij de 10 krukasbouten, weet niet of dat een plaatje is voor afstand of om de aandrukkracht van de boutkoppen op de flexplate te verdelen? Zit dat er wel op? Of gooi ik nu verschillende motoren door elkaar? ik weet even niet meer wat er bij mijn whiteblock allemaal bijhoort.
met 10 krukasbouten zou zoiets echt stevig vast moeten zitten, genoeg auto's doen het met 6 of 7..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
12 May 2014, 22:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 May 2014, 22:12 door Marc1970.)
Lijkt mij niet normaal hoedanook. In de USA komen ze vaker automaten tegen, en vinden ze dat scheuren veroorzaakt worden doordat bak en motor niet in lijn staan, zeker als dat zo snel gaat:
http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/220
Of dat de krukas krom is, de aansluiting niet vlak, de axiale lagering vd krukas gaar etc.
Plaatje van 10 krukasbouten:
http://www.pbase.com/cngbrick/image/129033065 indrukwekkend ja.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969