Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
flex plaat 940 turbo
#1
Hoor net iets over deze flexplaat van een kennis.
Die moet nu voor de 2e keer een flexplaat gaan vervangen. Met de huidige heeft hij 70.000 km gedraaid.
Betreft een latere 940 met ZW en Lock-up.

Tenminste.. Dit neem ik aan daar hij op Gas rijdt. Volgens mij waren alleen de oudere diesels met een ZF bak uitgevoerd niet?

Iemand vaker hiervan gehoorden indien ja: Is er een eenvoudig remedie om dit te voorkomen in de nabije toekomst?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#2
Zal een AW zijn. Een aw automaat heeft bij de pook 1 , 2 en dan D. Een zf heeft 1,2,3 en dan D. Mijn 1992 944 met b230b heeft een zf. Flex plaat zegt mij zo niks.


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#3
Sorry tis een 960 6-cilinder met een automaat AW30-43. navraag leert me zojuist dat die flexplaten wel vaker defect raken cq haarscheuren vertonen rond de aansluiting op de krukas.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
Heb nog wel een zo'n automaat bak liggen.


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#5
er zit een soort plaatje bij de 10 krukasbouten, weet niet of dat een plaatje is voor afstand of om de aandrukkracht van de boutkoppen op de flexplate te verdelen? Zit dat er wel op? Of gooi ik nu verschillende motoren door elkaar? ik weet even niet meer wat er bij mijn whiteblock allemaal bijhoort.

met 10 krukasbouten zou zoiets echt stevig vast moeten zitten, genoeg auto's doen het met 6 of 7..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#6
Lijkt mij niet normaal hoedanook. In de USA komen ze vaker automaten tegen, en vinden ze dat scheuren veroorzaakt worden doordat bak en motor niet in lijn staan, zeker als dat zo snel gaat: http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/220

Of dat de krukas krom is, de aansluiting niet vlak, de axiale lagering vd krukas gaar etc.

Plaatje van 10 krukasbouten: http://www.pbase.com/cngbrick/image/129033065 indrukwekkend ja.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo Overdrive probleem. 244Drift 3 3.258 26 December 2012, 00:12
Laatste bericht: hylke
  Achteras 740 Turbo ombouw voor 240 Turbo? Coenraad 4 4.401 3 May 2012, 12:21
Laatste bericht: Coenraad
  welke as voor de 245 turbo met 200 pk skidje 5 3.555 3 May 2012, 10:47
Laatste bericht: Jerry
  Problemen met overdrive 245 Turbo daanheijn 7 5.568 22 January 2012, 11:08
Laatste bericht: paulhoning
  volvo v70xc awd bj 2000 5cil turbo atomaat. Guus 3 2.849 3 December 2011, 23:10
Laatste bericht: Ben
  niet functionerende overdrive 240 turbo volvjo 5 3.648 15 August 2007, 22:05
Laatste bericht: volvjo
  rammel bij automaat van een 940 malmo estate 9,3 turbo LPG Harrie 0 1.787 3 May 2007, 16:19
Laatste bericht: Harrie
  eindoverbrenging diff 240 turbo en 240 2.3DL uit 86 criminiels 4 4.285 20 December 2006, 19:52
Laatste bericht: criminiels
  keuze koppeling 240 turbo Ticcie 3 4.652 23 September 2005, 12:25
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: