Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geperforreerde remschijven
#1
Jaja eidelijk de nieuwe schijven + blokken kunnen monteren. Na enige tijd gewacht te hebben om de remblokken en na het vervangen van een wiellager is het eindelijk zo ver.

Reden van vervangen: Trillingen bij het remmen, bij stadsverkeer was het nog wel te doen maar pakte ik een snelweg afslag met redelijke gang dan trilde het stuur me uit de handen.

Oorzaak: Waarschijnlijk kromme schijven doordat ze een keer te heet zijn geworden, waar het ook aan had kunnen liggen, de rubbers die om de remcupjes zitten in de klauw waren een beetje uitgelubberd en zaten gedeeltelijk tussen de cupjes en de remblokken. Dit zou misschien ook enig nadelig effect kunnen hebben.

Oplossing: Een set nieuwe schijven + blokken. Ik ben van plan om toch aardig wat pekaas te gaan kweken dus mogen de remmen niet achterblijven en om het maar in ÃÂÃÂn keer goed te doen heb ik geventileerde remschijven gehaald en keramische 'rally'blokken...(wat het keramische inhoud, weet ik niet precies maar het stond op het doosje Smile )_

Montage: De montage ging erg gemakkelijk, alles paste en werkt naar behoren, Tip: bezuinig niet op remreiniger en kopervet, dit bespaard je een hoop ergenis als je het spulletje weer eens moet vervangen.

Kosten:

2x Schijven totaal 160 euro bij http://www.dutchpowertrading.nl
Setje remblokken RedStuff EBC 85 Euro bij http://www.europeantuning.com
Plus blik kopervet a 8 Euro

Tataal: +/- 250 Euro


[Afbeelding: 080520060016fx.th.jpg]

[Afbeelding: 080520060027cs.th.jpg]

Conclusie: Ik heb nu een kleine 10 km gereden met de remmen en moet de blokken sowieso 320 km inrijden en de schijven geloof ik ook iets van 500 km. Maar ze remmen als een beer...geen trillingen meer en de auto duikt in de voorveren. Echt een hele verbetering en na het inrijden moeten ze alleen maar beter remmen geloof ik.

Volgende klus...verlagingsveren en motorrevisie!!! :o
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#2
Ben benieuwd naar je foto's! Niet je hele camera onder de rotzooi? Big Grin
Antwoord
#3
Ideaal zo'n telefoon met camera...jammer alleen van die zwarte vingers op het schermpje :lol:
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#4
Hoi,

Niet om het een of ander, maar over het algemeen worden "drilled" schijven afgeraden voor gebruik op de weg. De gaten veranderen snel in scheuren. De sleuven leveren geen problemen op.

Heb je nog gekeken naar een groter alternatief ? Ik zou 305mm schijven wel heel interessant vinden. Toch bijna 20% meer rempower puur door overbrenging verandering.

Maar.. Het ziet er mooi uit. Er gaat niets boven goede remmen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#5
Hoe komen die scheuren er in met gewoon weggebruik dan?
Antwoord
#6
Ik heb vorige week dinsdag door "mijn" garage (Jan Goos) ook nieuwe remschijven laten monteren.
60.000 km. geleden : rechter-remklauw liep aan, weer gangbaar gemaakt.
40.000 km. geleden : linker-remklauw liep aan, revisie remzuigersetje gebruikt, trilde echt heel erg bij het remmen.
De remschijven waren ondanks hevig trillen niet krom, maar ze waren door de jaren heen zo ruw geworden, dat elke 20.000 km. nieuwe remblokken gemonteerd moesten worden.
Desondanks waren ze nog niet te dun geworden.
Nadeel was ook wel dat, als ik de velgen schoon gemaakt had (tandenborstel werk) dat ze na 300 km. alweer zwart waren van de remstof.
Nu dus nieuwe remschijven en dus na 1500 km. nog steeds schone velgen.
Heb de nieuwe remmen alweer een keer serieus moeten gebruiken en reeds bij 130 km. p/u kan ik ze blokkeren, dus remmen gaat best.
Antwoord
#7
Ik heb inderdaad een tijd geleden eerst maar mijn schijven + blokken vervangen en daarna de velgen gespoten, want anders had het niet echt zin gehad denk ik.. Big Grin Ik heb alleen gewoon normale geventileerde schijven (scantech) besteld bij estate services, want mijn turbo remt al goed genoeg (en de meeste mensen gaan toch al aan de kant als ik in aantocht ben Big Grin 8) ). Nieuwe schijven staat nog eens mooier ook en bij mij is het verschil al helemaal extreem:

Voor:
[Afbeelding: 29xu.jpg]


NA:
[Afbeelding: 13hh5.jpg]

8)

Heb je trouwens een schuur ofzo waar je aan die bak van je sleutelt?
Antwoord
#8
Citaat:Heb je trouwens een schuur ofzo waar je aan die bak van je sleutelt?

Yep een enorme varkensschuur maar dan zonder varkens en met mooi betonnen vloertje erin, draaibankje, freesmachine enz...helemaal dik voor mekaar voor de beunhaas :lol: 8)

Die scheuren heb ik ook het ÃÂÃÂn ent ander over gehoort, mijn voorkeur ging in eerste instantie ook uit naar alleen gegroefde.

[Afbeelding: powerrotors1ys.jpg]

Deze schijven zijn niet zo extreem geperforreerd als die echte rallyschijven, en ik denk dat normaal inrijden ook aanzienlijk helpt.
je hebt ook schijven die je niet hoeft in te rijden maar die zijn onder belasting gedraaid, dwz. zitten opgespannen in de draaibank dan worden ze belast totdat ze roodgloeiend zijn en dan worden ze op maat gedraaid. Deze schijven hoef je dus ook niet in te rijden en kunnen ook niet meer krom trekken. Het inrijden van de schijven is eigenlijk een soort hardingsproces dmv warmtebehandeling.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#9
ziet er wel cool uit zo!

weet je waar je die gegroefde schijven kan krijgen uit het laatste plaatje? Die zijn vlgs mij van ATE en die zie ik wel zitten (ATE was ook de OE leverancier van Volvo, dus moet wel goed komen).

En waarom heb je uiteindelijk toch gekozen voor de schijven met gaten? Ik had nl. ook al eea gehoord over het scheuren: ik had een stel Zimmermann remschijven op het oog, maar werd me door Europeantuning echt afgeraden ivm scheuren....

Ik heb gekozen voor originele Volvo blokken voor en achter, Scantech remschijven achter (die zijn toch wat minder belangrijk en achterschijven zijn zwaar overbemeten) en dan voor of origineel Volvo of een paar van die gegroefde ATE's - kan die alleen in Europa nog niet vinden en verzendkosten van de USA zijn nogal hoog...
Antwoord
#10
Citaat:weet je waar je die gegroefde schijven kan krijgen uit het laatste plaatje? Die zijn vlgs mij van ATE en die zie ik wel zitten (ATE was ook de OE leverancier van Volvo, dus moet wel goed komen).

Ik heb met de importeur van ATE gebeld en die schijven werden niet meer gemaakt en konden niet meer geleverd worden, hetzelfde kreeg ik te horen via een mail van ATE Duitsland...Ik weet dat IPD nog 4 setjes op voorraad had een week of 3 geleden, maarja idd de verzendkosten zijn nogal hoog. Ik denk dat dat scheuren aardig meevalt en als het zo is zijn jullie de eerste die het horen :lol:
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Noodzaak stofplaat remschijven Grey240Polar 2 2.829 21 July 2019, 09:14
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zelf doen of uitbesteden (Vervangen remschijven en remklauwen achter) Grey240Polar 11 16.410 20 August 2017, 07:51
Laatste bericht: Wouter1953
  Remschijven+blokken vervangen origineel of imitatie JDDV 10 10.761 13 October 2010, 23:21
Laatste bericht: 242-turbo
  [240 ]voor remschijven vervangen zonder leidingen los te nemen? MartjeB 7 4.885 13 October 2010, 23:08
Laatste bericht: 242-turbo
  Remschijven balanceren?? henqui 11 8.942 4 July 2009, 01:06
Laatste bericht: henqui
  XC90 Remschijven thuur 33 19.381 8 May 2006, 18:32
Laatste bericht: Lukas Lagerweij
  Nieuwe remschijven, wat een verschil !!! 245T Wolff 8 7.088 23 September 2005, 21:49
Laatste bericht: josweltings

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)