Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HOE oldtimer beveiligen tegen diefstal ? Willy Wortels aanwezig?
#1
In mijn vroegere FIAT 500 had ik een oog gemonteerd tussen de choke en starthandle.
Daarbij hoorde een kleine zelf gelaste beugel die bij parkeren door het oog gehaald werd en vervolgens met een slot vastgezet werd aan de versnellingspook.
Zo kon een eventuele joyrider of dief alleen achteruit rijden!

Zijn er voor de volvo amazon ook slimme beugels - blokjes o.i.d. te maken die simpel maar effectief autodiefstal kunnen voorkomen?

Ik denk bijvoorbeeld aan een stalen blokje of beugel op slot te zetten onder het gas- of rempedaal of alle pedalen samen.
Ook zou ik de pook kunnen vastzetten aan het dashboard, maar dan moet ik daar een beugel aan bouten en krijg ik gaten. Dat wil ik eigenlijk niet.

Simpeler is misschien een soort startonderbreker of massaslot.

Ideeën?
Antwoord
#2
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p2232.html

[Afbeelding: 1896012300_1.jpg]
Antwoord
#3
Als je een LPG auto hebt is het vrij eenvoudig.....een schakelaar ergens tussen zetten zodat als je de auto parkeert de auto zowel niet op benzine of LPG gestart kan worden.
Werkt effectief als men de auto niet gestart krijgt ;-)
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#4
Wat ik zelf bij transporters zie is een bearlock
Dit is een pin die in je versnellingsbak zit met een slot er op
Schijnt ook goed te werken en bij de verzekering van een kennis t2 verhuurder zelfs verplicht
Antwoord
#5
Bearlock is wel een dure oplossing. Kan ook niet bij alle auto's schijnbaar.
Antwoord
#6
Ik kan zelf wel wat lassen, dus duur hoeft niet.

Een frame op/over het versnellingsbakdeksel vastbouten en dan de pook vastzetten in achteruit met een slot aan het speciale frame.
Dan heb ik mijn eigen bear of gearlock!

Ik weet zo niet of je dit kunt monteren zonder de bak te verwijderen, maar ik vind het een super idee.
Antwoord
#7
volvosvenska schreef:Als je een LPG auto hebt is het vrij eenvoudig.....een schakelaar ergens tussen zetten zodat als je de auto parkeert de auto zowel niet op benzine of LPG gestart kan worden.
Werkt effectief als men de auto niet gestart krijgt ;-)
Dat doe ik ook, schakelaartje heb ik ergens verdekt opgesteld. Gewoon op neutraal zetten als je ergens parkeert.
Antwoord
#8
..auto's die niet starten verdwijnen ook... ..men neme een aanhanger...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Iedere auto is te stelen, en iedere voordeur is open te breken. Tijd is de factor het meest van belang, en dieven hebben doorgaans haast. Als het joyriders zijn die denken makkelijk een oldtimertje te kunnen pakken, want geen moeilijke electronische beveiligingsinstallaties, helpt een verborgen hoofdstroomschakelaar zoals Dennis suggereert al goed, of een schakelaar om 'em op neutraal te houden tussen gas en benzine. Als ze met een aanhanger komen heb je wel een heel bijzondere auto en ben je hoogstwaarschijnlijk afgelegd. Hoe je je daar tegen beveiligd, geen idee. Ze stelen ook Jaguars en Mercedessen van tientallen duizenden euro's met de modernste alarmsystemen en tracking devices.
Antwoord
#10
Ik heb een eenvoudige slot schakelaar ingebouwd. De voeding naar het brandstof relais onderbroken met een slot schakelaar en de schakelaar op een niet opvallende plaats ingebouwd. Even sleuteltje omdraaien en hij wil echt niet meer starten.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oldtimer regeling sander69 3 3.194 31 March 2018, 17:03
Laatste bericht: sander69
  Hoe en wat voor de drie maanden niet rijden met oldtimer L.Nijhuis 5 7.308 11 November 2014, 22:30
Laatste bericht: Arjan.
  Anti-diefstal beveiliging CK070 15 12.429 16 March 2012, 18:35
Laatste bericht: Kees Roskam
  Anti-diefstal beveiliging CK070 0 2.161 29 February 2012, 17:01
Laatste bericht: CK070
  Oldtimer verzekering 23 jarige? Wittelimo 23 16.060 13 September 2011, 23:16
Laatste bericht: Boele
  Bertone 262C ruilen tegen V70 of niet? Lukie5704 12 6.697 27 February 2011, 20:05
Laatste bericht: Zuurstar
  oldtimer (20+) verzekeringen jero 10 7.623 19 February 2011, 10:10
Laatste bericht: volvosvenska
  Goed Oldtimer zoekprogramma Hogie 9 6.695 21 November 2010, 14:07
Laatste bericht: Jambon
  CO Waarde meten van een oldtimer bij APK ? Bassius 5 8.170 3 October 2010, 14:24
Laatste bericht: Bassius
  Oldtimer geruchten Dutch John 10 8.583 2 May 2010, 19:24
Laatste bericht: Dutch John

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)