Topics: 51
Nou , met deze invallende winter is het toch minder fijn. De kachel werkt niet echt dat wil zeggen hij wil niet op warm.
De motortemperatuur loopt wel gewoon op dus dat lijkt niet de oorzaak.
Iemand een Tip?
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Topics: 6
verstopping in je kachelradiateur of een niet werkende kachelkraan. is vrij makkelijk te controleren haal het rechter scherm weg in de voetruimte van de bestuurder daar zit je kraan. voel eens of de boel warm wordt als je hem open zet. zo niet vervangen de kachelkraan als hij dan nog niet goed warm wordt zit er een verstopping in je systeem
succes!!!
volvo 245 polar bj 1992 B230F
Topics: 288
Topics: 33
zelfontluchtend systeem, zodra je de schuif open zet en de motor aan blijft er geen lucht meer over
kachelkraan kost de wereld niet, 27euro uit mijn hoofd
radiator kun je schoonspoelen als de motor daar al niet voor gezorgd heeft
Topics: 38
Als je denkt dat de kachelkraan overleden is, kun je voordat je gaat verwisselen ook eens proberen het schroefje op de zijkant iets verder in of uit te draaien.
Dat begrenst de uitslag van de kraan namelijk.
De kraan is thermostatisch geregeld, en als de veren wat slapper worden, kan het voorkomen dat hij gewoon niet meer open gaat.
Ik weet alleen uit mijn hoofd niet meer of het schroefje in draaien warmer was of juist andersom, maar daar kom je vanzelf wel achter
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 56
Bij mij blijft altijd een stukkie openstaan, in de winter is dat niet zo erg ;D
Kan je dan hetzelfde truukje uithalen of is ie gewoon overleden?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 38
Black Moose schreef:Bij mij blijft altijd een stukkie openstaan, in de winter is dat niet zo erg ;D
Kan je dan hetzelfde truukje uithalen of is ie gewoon overleden?
Probeer het en je weet het 8)
je sloopt er in ieder geval niets mee
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 82
Dat open blijven kan misschien komen doordat het hendeltje stroef loopt, of de retourveer wat slapjes is geworden, of de bedieningskabel is wat verschoven waardoor-ie zijn volle bereik niet haalt. Die retourveer kan je een gaatje verderzetten.
Is het niet geweldig dat zelfs thermostaatkranen afstelbaar zijn?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 56
Marc1970 schreef:Dat open blijven kan misschien komen doordat het hendeltje stroef loopt, of de retourveer wat slapjes is geworden, of de bedieningskabel is wat verschoven waardoor-ie zijn volle bereik niet haalt.
Dat heb ik al gechecked :-\
Ik probeer nog ff of ik de thermostaat kan afstellen, zal wel in het voorjaar worden, nu nog geen last van ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 288
Black Moose schreef:Dat heb ik al gechecked :-\
Ik probeer nog ff of ik de thermostaat kan afstellen, zal wel in het voorjaar worden, nu nog geen last van ;D
bij mijn 140 (ander systeem uiteraard..) verdraaid de klem achter de knop welke de kabelmantel op z'n plek houdt, daardoor wil ie wel open maar niet meer dicht omdat er een "lis"in het kabletje ontstaat, gebeurde ook bij de vorige auto, plotseling herinnerde ik me dat het dichtzetten van de kraan automatisch "hand onder dashboard rechtsboven gaspedaal trekken aan kabelbevestigingsschroefje" werd..
Ik heb het euvel herstelt door de kabel in lijn met z'n mantel te draaien en goed vastzetten, dacht ik, maar de eerstvolgende keer weer los..