Topics: 55
Wanneer ik de portieren centraal ontgrendel komt het knopje van het rechterachterportier niet helemaal omhoog, met als gevolg dat die deur op slot blijft. Zo ineens, van de ene op de andere dag. Zou er iets blijven hangen of is het iets electrisch/electromechanisch ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 52
Ik had dat ook, linksachter, maar sinds de laatste 'opname' bij de garage (startprobleem) gaat het eigenlijk al de hele tijd goed. Toeval?
Topics: 42
Beetje WD40 op de bewegende delen zal altijd iets moeten doen zou je denken.
Topics: 35
Gerben schreef:Wanneer ik de portieren centraal ontgrendel komt het knopje van het rechterachterportier niet helemaal omhoog, met als gevolg dat die deur op slot blijft. Zo ineens, van de ene op de andere dag. Zou er iets blijven hangen of is het iets electrisch/electromechanisch ?
Komt bekend voor. Had het ook van de ene op de andere dag, ook bij de deur aan de rechterkant. Maar ik had die dag een passagier vervoerd die de gewoonte had om, telkens als ze uitstapte en de deur sloot, het knopje van de vergrendeling zelf in te drukken. Gevolg: mijn centrale vergrendeling leek ineens in de war, en dat heeft maanden zo geduurd. Maar het is net zo plots weer verdwenen.. ook na een garagebezoekje voor iets anders. Nooit geweten of het ook toeval was  Soms komt het wel eens terug, om zich dan na een dag of paar dagen weer op te lossen. Had niet de indruk dat WD40 ook echt hielp, ofwel lag het aan de bewegende delen waar ik niet bij kon?
Topics: 47
Probleem wel eens gehad in de Punto (van mijn vrouw  ).
Bleek dat er ergens een stroomlekje zat, zodat het motortje niet genoeg stroom kreeg.
Werd pas duidelijk toen de punto tijdje stil stond, en de accu leeg bleek....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 55
Rubicon schreef:Komt bekend voor. Had het ook van de ene op de andere dag, ook bij de deur aan de rechterkant. Maar ik had die dag een passagier vervoerd die de gewoonte had om, telkens als ze uitstapte en de deur sloot, het knopje van de vergrendeling zelf in te drukken. Gevolg: mijn centrale vergrendeling leek ineens in de war, en dat heeft maanden zo geduurd. Maar het is net zo plots weer verdwenen.. ook na een garagebezoekje voor iets anders. Nooit geweten of het ook toeval was Soms komt het wel eens terug, om zich dan na een dag of paar dagen weer op te lossen. Had niet de indruk dat WD40 ook echt hielp, ofwel lag het aan de bewegende delen waar ik niet bij kon?
Aha ! Zo'n passagier had ik ook; kon zich niet voorstellen dat mijn '83 244 al centrale vergrendeling had en drukte zelf op het knopje >  Waarop ik natuurlijk over de zegeningen van een GLE begon: centrale vergrendeling, overdrive, stuurbekrachtiging, electrische spiegels, leer, schuifdak
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 35
Gerben schreef:Rubicon schreef:Komt bekend voor. Had het ook van de ene op de andere dag, ook bij de deur aan de rechterkant. Maar ik had die dag een passagier vervoerd die de gewoonte had om, telkens als ze uitstapte en de deur sloot, het knopje van de vergrendeling zelf in te drukken. Gevolg: mijn centrale vergrendeling leek ineens in de war, en dat heeft maanden zo geduurd. Maar het is net zo plots weer verdwenen.. ook na een garagebezoekje voor iets anders. Nooit geweten of het ook toeval was Soms komt het wel eens terug, om zich dan na een dag of paar dagen weer op te lossen. Had niet de indruk dat WD40 ook echt hielp, ofwel lag het aan de bewegende delen waar ik niet bij kon?
Aha ! Zo'n passagier had ik ook; kon zich niet voorstellen dat mijn '83 244 al centrale vergrendeling had en drukte zelf op het knopje > Waarop ik natuurlijk over de zegeningen van een GLE begon: centrale vergrendeling, overdrive, stuurbekrachtiging, electrische spiegels, leer, schuifdak 
Inderdaad, verschrikkelijk irritant vond ik dat! Zeker toen het systeem op het eind van de dag helemaal in de war bleek, leek me helemaal geen toeval :  Ze heeft anders zelf ook een 240, maar daar zit dan wsl geen centrale vergrendeling op.. Mijn GLE is verder maar pover, vergeleken met de jouwe: alleen stuurbekrachtiging kan ik nog aanstippen.. ;D
Topics: 52
Mijn kinderen hadden wel de gewoonte om alvast de deurhendels (heet dat zo?) van de achterdeuren omhoog te doen terwijl ik mijn deur nog met de sleutel moest openen. Dan gaan de knopjes ook niet mee omhoog, althans niet helemaal. Maar dat hebben ze snel afgeleerd...
Topics: 21
geestschrijver schreef:Maar dat hebben ze snel afgeleerd...
Wat heb je dan gedaan :-X
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 38
Dat deden ze bij mij ook in het begin.
Het snelst leren ze het af, door ze buiten te laten staan  ;D Of om laten lopen naar de andere achterdeur 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
|