Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
centrale vergrendeling: knopje blijft steken
Wanneer ik de portieren centraal ontgrendel komt het knopje van het rechterachterportier niet helemaal omhoog, met als gevolg dat die deur op slot blijft. Zo ineens, van de ene op de andere dag. Zou er iets blijven hangen of is het iets electrisch/electromechanisch ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Ik had dat ook, linksachter, maar sinds de laatste 'opname' bij de garage (startprobleem) gaat het eigenlijk al de hele tijd goed. Toeval?
Antwoord
Beetje WD40 op de bewegende delen zal altijd iets moeten doen zou je denken.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Gerben schreef:Wanneer ik de portieren centraal ontgrendel komt het knopje van het rechterachterportier niet helemaal omhoog, met als gevolg dat die deur op slot blijft. Zo ineens, van de ene op de andere dag. Zou er iets blijven hangen of is het iets electrisch/electromechanisch ?

Komt bekend voor. Had het ook van de ene op de andere dag, ook bij de deur aan de rechterkant. Maar ik had die dag een passagier vervoerd die de gewoonte had om, telkens als ze uitstapte en de deur sloot, het knopje van de vergrendeling zelf in te drukken. Gevolg: mijn centrale vergrendeling leek ineens in de war, en dat heeft maanden zo geduurd. Maar het is net zo plots weer verdwenen.. ook na een garagebezoekje voor iets anders. Nooit geweten of het ook toeval was Smile Soms komt het wel eens terug, om zich dan na een dag of paar dagen weer op te lossen. Had niet de indruk dat WD40 ook echt hielp, ofwel lag het aan de bewegende delen waar ik niet bij kon?
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Probleem wel eens gehad in de Punto (van mijn vrouw Wink).
Bleek dat er ergens een stroomlekje zat, zodat het motortje niet genoeg stroom kreeg.
Werd pas duidelijk toen de punto tijdje stil stond, en de accu leeg bleek....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Rubicon schreef:Komt bekend voor. Had het ook van de ene op de andere dag, ook bij de deur aan de rechterkant. Maar ik had die dag een passagier vervoerd die de gewoonte had om, telkens als ze uitstapte en de deur sloot, het knopje van de vergrendeling zelf in te drukken. Gevolg: mijn centrale vergrendeling leek ineens in de war, en dat heeft maanden zo geduurd. Maar het is net zo plots weer verdwenen.. ook na een garagebezoekje voor iets anders. Nooit geweten of het ook toeval was Smile Soms komt het wel eens terug, om zich dan na een dag of paar dagen weer op te lossen. Had niet de indruk dat WD40 ook echt hielp, ofwel lag het aan de bewegende delen waar ik niet bij kon?

Aha ! Zo'n passagier had ik ook; kon zich niet voorstellen dat mijn '83 244 al centrale vergrendeling had en drukte zelf op het knopje >Sad Waarop ik natuurlijk over de zegeningen van een GLE begon: centrale vergrendeling, overdrive, stuurbekrachtiging, electrische spiegels, leer, schuifdak Smile Smile
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Gerben schreef:
Rubicon schreef:Komt bekend voor. Had het ook van de ene op de andere dag, ook bij de deur aan de rechterkant. Maar ik had die dag een passagier vervoerd die de gewoonte had om, telkens als ze uitstapte en de deur sloot, het knopje van de vergrendeling zelf in te drukken. Gevolg: mijn centrale vergrendeling leek ineens in de war, en dat heeft maanden zo geduurd. Maar het is net zo plots weer verdwenen.. ook na een garagebezoekje voor iets anders. Nooit geweten of het ook toeval was Smile Soms komt het wel eens terug, om zich dan na een dag of paar dagen weer op te lossen. Had niet de indruk dat WD40 ook echt hielp, ofwel lag het aan de bewegende delen waar ik niet bij kon?

Aha ! Zo'n passagier had ik ook; kon zich niet voorstellen dat mijn '83 244 al centrale vergrendeling had en drukte zelf op het knopje >Sad Waarop ik natuurlijk over de zegeningen van een GLE begon: centrale vergrendeling, overdrive, stuurbekrachtiging, electrische spiegels, leer, schuifdak Smile Smile

Inderdaad, verschrikkelijk irritant vond ik dat! Zeker toen het systeem op het eind van de dag helemaal in de war bleek, leek me helemaal geen toeval :Smile Ze heeft anders zelf ook een 240, maar daar zit dan wsl geen centrale vergrendeling op.. Mijn GLE is verder maar pover, vergeleken met de jouwe: alleen stuurbekrachtiging kan ik nog aanstippen.. ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Mijn kinderen hadden wel de gewoonte om alvast de deurhendels (heet dat zo?) van de achterdeuren omhoog te doen terwijl ik mijn deur nog met de sleutel moest openen. Dan gaan de knopjes ook niet mee omhoog, althans niet helemaal. Maar dat hebben ze snel afgeleerd...
Antwoord
geestschrijver schreef:Maar dat hebben ze snel afgeleerd...

Wat heb je dan gedaan :-X
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Dat deden ze bij mij ook in het begin.
Het snelst leren ze het af, door ze buiten te laten staan Big Grin ;D Of om laten lopen naar de andere achterdeur 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  centrale vergrendeling alsnog inbouwen Gerben 0 621 29 March 2023, 13:17
Laatste bericht: Gerben
  Gordel vergrendeling Martinus 2 2.775 9 August 2016, 09:24
Laatste bericht: Martinus
  Vreemd knopje V50 8 5.627 20 November 2015, 06:47
Laatste bericht: Dirk342
  centrale deurvergrendeling achterklep Arn02 0 1.968 2 November 2015, 19:25
Laatste bericht: Arn02
  Kachel 240 blijft warm blazen, geen koude lucht 240 estate 5 4.874 15 January 2015, 19:53
Laatste bericht: 240 estate
  centrale vergrendeling werkt niet op de achterklep Jaap SHREK 2 6.632 10 November 2014, 12:18
Laatste bericht: Jaap SHREK
  Portiersloten - centrale vergrendeling FredP 4 3.324 8 December 2012, 21:12
Laatste bericht: FredP
  Achterklep 245 blijft niet openstaan, gasveren vevangen? iafilius 2 2.993 31 March 2012, 17:40
Laatste bericht: iafilius
  centrale portiervergrendeling kofferbak sedan 240 Rik Tuin 25 13.030 26 April 2011, 22:11
Laatste bericht: Rik Tuin
  knopje alarmverlichting vincentS40 1 2.049 3 January 2011, 21:05
Laatste bericht: TheDrivingDutchman

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)