19 July 2009, 09:14
hoi allen,
Ik heb al veel onderwerpen gelezen over het onderwerp remmen, bij alle vastzittende remcilinders gold dat ze na een nacht inwerken wd40 e.d wel weer losgingen. opzich heb ik hier veel aan gehad maar bij mij werkt het niet.
Ik heb een polar 240 uit 1992. heb de remblokjes achter veel te laat vervangen (luiheid), ijzer op ijzer. alle cilinders gingen makkelijk terug, behalve linksachter. hier was geen beweging in tr krijgen.
veel geprobeerd, remblokjes ertussen en flink remmen, tang ertussen, lijmklem ertussen etc.. wat iets leek te werken was met een hamer op de klauw slaan. toen is de cilinder wat verder naar buiten gekomen, dus dat bood hoop, maar uiteindelijk gaat ie gewoon niet meer naar binnen.
Nu kan ik dus of nieuw monteren, of een gereviseerde kopen of zelf reviseren.
er was nog geen topic, remklauw revisren dus bij deze... wie heeft dit al eens gedaan en wil hier een stapsgewijze handleiding neerknallen. alvast bedankt voor de moeite in ieder geval.
Ik heb al veel onderwerpen gelezen over het onderwerp remmen, bij alle vastzittende remcilinders gold dat ze na een nacht inwerken wd40 e.d wel weer losgingen. opzich heb ik hier veel aan gehad maar bij mij werkt het niet.
Ik heb een polar 240 uit 1992. heb de remblokjes achter veel te laat vervangen (luiheid), ijzer op ijzer. alle cilinders gingen makkelijk terug, behalve linksachter. hier was geen beweging in tr krijgen.
veel geprobeerd, remblokjes ertussen en flink remmen, tang ertussen, lijmklem ertussen etc.. wat iets leek te werken was met een hamer op de klauw slaan. toen is de cilinder wat verder naar buiten gekomen, dus dat bood hoop, maar uiteindelijk gaat ie gewoon niet meer naar binnen.
Nu kan ik dus of nieuw monteren, of een gereviseerde kopen of zelf reviseren.
er was nog geen topic, remklauw revisren dus bij deze... wie heeft dit al eens gedaan en wil hier een stapsgewijze handleiding neerknallen. alvast bedankt voor de moeite in ieder geval.