Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remklauwen revisie ate
#1
hoi allen,

Ik heb al veel onderwerpen gelezen over het onderwerp remmen, bij alle vastzittende remcilinders gold dat ze na een nacht inwerken wd40 e.d wel weer losgingen. opzich heb ik hier veel aan gehad maar bij mij werkt het niet.

Ik heb een polar 240 uit 1992. heb de remblokjes achter veel te laat vervangen (luiheid), ijzer op ijzer. alle cilinders gingen makkelijk terug, behalve linksachter. hier was geen beweging in tr krijgen.

veel geprobeerd, remblokjes ertussen en flink remmen, tang ertussen, lijmklem ertussen etc.. wat iets leek te werken was met een hamer op de klauw slaan. toen is de cilinder wat verder naar buiten gekomen, dus dat bood hoop, maar uiteindelijk gaat ie gewoon niet meer naar binnen.

Nu kan ik dus of nieuw monteren, of een gereviseerde kopen of zelf reviseren.

er was nog geen topic, remklauw revisren dus bij deze... wie heeft dit al eens gedaan en wil hier een stapsgewijze handleiding neerknallen. alvast bedankt voor de moeite in ieder geval.
Antwoord
#2
Om het ding te reviseren moet toch eerst die zuiger eruit. De officiële manier is dat je de ene vastzet met een lijmklem kan je de ander eruit laten knallen met perslucht. Ik denk dat je de zuiger er scheef ingeslagen hebt, en nu is-ie klemvast, en is de cilinderwand naar de filistijnen.

Dus even langs de sloop voor een 'nieuwe'.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
ik heb de mijne er uit gekregen door tegen over elkaar twee brede schroevendraaiers onder de rand te zetten waar normaal het stofhoesje omheen zit.
En dan gelijkmatig met een hefbeweging voorzichtig de zuiger er uit drukken.
Niet met 1 doen, dan trek je hem scheef, en je breekt de rand van de zuiger! (ervaring ... :-\)
ook de mijne vertoonden hetzelfde symptoom als wat jij omschrijft!

@Marc hij heeft niet op de zuiger geslagen, maar op de klauw.
Wie weet is ie nog te redden ......

Succes chef!

Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#4
tja, thanx voor de reacties...

uiteindelijk,... erachter gekomen dat het gorling was ipv ate. maar er passen wel ate remblokjes in. nadat ik bij scandcar een ate remklauw zag, en die was niet hetzelfde.


Bij marans in veldhoven een andere klauw gehaald en die zit er nu op.(gorling exact hetzelfde) Ik zal binnenkort eens moeite doen om die oude klauw open te krijgen.

gr Thorvald
Antwoord
#5
Girling
Groeten van Frans
Antwoord
#6
De mijne had dit linksvoor. Als ik stevig moest remmen sloeg de auto spontaan rechtsaf...... Ik heb de stofkapjes eraf gehaald, de ruimte rondom de zuigers volgespoten met IMAL en na een uurtje de oude blokken erin gestoken en er een spiebeitel (beitel met een zeer scherpe hoek) tussen geslagen. Uiteraard afwisselen (van onder en boven) zodat ze niet scheef teruggeslagen worden. Eenmaal naar binnen kwamen ze ook zonder enige moeite weer naar buiten, waarschijnlijk vanwege de olie. Ik moet de klauw nog reviseren (heb alles liggen) maar voorlopig werkt hij weer als een zonnetje. Oh, ja, en ze lekken niet, wat me best een beetje verbaast.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#7
Hallo

ik heb mijn remmen ook moet reviseren (achter) Kreeg het ook niet los eerst laten weken met roestoplosser
daarna de zuiger warm gestookt en in koud water gedompeld toen op de remklauw geslagen met een hamer en ze ploepten er zo uit.

als het remmen zijn voor voor ik heb hier nog setje remklauwen liggen voor voor met schijven en blokken

gegroet
Antwoord
#8
Wat moet dat hele setje kosten dan? Ik heb wel interesse.

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#9
sorry late reactie ik wet niet of het nu nog zin heeft

50 euro mag je ze hebben
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Passen remklauwen van een 240 op een 140 Kadettgek 4 4.216 19 November 2018, 00:33
Laatste bericht: Kadettgek
  Zelf doen of uitbesteden (Vervangen remschijven en remklauwen achter) Grey240Polar 11 16.306 20 August 2017, 07:51
Laatste bericht: Wouter1953
  FAQ: Revisie remklauw Rob 36 48.388 27 March 2016, 14:55
Laatste bericht: kees58
  Remklauw revisie niet zwevende klauw 2 zuigers. A_A 5 4.909 9 January 2015, 22:48
Laatste bericht: frox
  Hoe werken enkelpots remklauwen? Boele 11 27.663 6 September 2014, 15:42
Laatste bericht: Jerry
  Remklauw revisie sieko 9 9.301 15 October 2012, 13:00
Laatste bericht: sieko
  Remklauwen volvo 142 Marvin89 10 8.235 19 August 2011, 11:45
Laatste bericht: Boele
  geen revisie setje meer waard? volvo fan 3 3.527 24 March 2011, 12:36
Laatste bericht: volvo fan
  Remklauwen uitwisselbaar? Black Moose 4 3.448 7 March 2009, 00:23
Laatste bericht: TheSaint77
  remklauwen vervangen door 700-serie remmerij en revisie van de klauwen simplicity 21 11.795 4 January 2008, 15:05
Laatste bericht: simplicity

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)