Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Er zijn vast wel bedrijven die remschijven balanceren, maar heeft iemand een tip voor een bepaald bedrijf?
Ik heb twee (nieuwe) B merk schijven die trilden enorm als je remde. Ik wil ze in weggooien tenzij ik ze voor een redelijke prijs kan laten balanceren.
Iemand ervaring mee?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Er zijn wel bedrijven die je wielen balanceren terwijl ie gemonteerd zit.
mischien een idee?
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Blijven remmen Hendrik, gaat het vanzelf over ;D ;D als je stilstaat.
Maar serieus, die schijven van Scandcar, ook geen echt A merk, trilden bij mij na monteren ook behoorlijk, maar dat was na een week verdwenen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Kan het helpen ze eerst even goed te ontvetten? Ik heb ook de Scandcarschijven en echt geen spatje problemen gehad. Wat ook kan helpen is het montagevlak, dus waar de schijven tegenaan geschroefd zitten, even schoonborstelen met een staalborstel. Als daar iets onder zit zwabberen je schijven ook al.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
afdraaien kost per remschijf zo 15 euro terwijl een nieuwe schijf imitatie vlgs mij 30 kost, dus dat is niet echt de moeite waard.
Goed alles schoonmaken vantevoren en vooral niet met je voet op de rem blijven staan voor het stoplicht. En als dat niet helpt, dan een paar niet imi schijven monteren. Op remmerij bezuinigen is over het algemeen niet zon goed idee. Las een test over VW remblokken: imitatieremblokken zorgden tot 3mtr extra remweg bij 60km/h....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Bijna, geventileerde schijf Girling bij Scandcar ââ¬37,50 excl.
Wel origineel Volvo blokken gemonteerd. Niet dat je daar in den beginne gelukkig van wordt: door de idiote scherpe hoek waarmee die blokken gekant zijn (tegen het piepen....) houd je nog maar zo'n 60% van het oppervlak over. Rare indicator: Als je bij het remmen het asfalt voor je uit schuift, wordt het tijd je blokken te vervangen..... ;D
`88 245, B230K, M47
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
toch zeg ik je wielen op de auto laten balanceren of die schijven terug sturen ;D
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Hoi, Arjen,
in de eerste post geeft Henqui aan dat de auto enorm trilt bij het remmen. Als de schijven niet (goed) gebalanceerd waren had de auto altijd getrild. Op de auto balanceren zal dus geen goed resultaat geven.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
ik heb er nu Volvo schijven onder en die remmen perfect, zonder enige trilling.
Deze komen niet van Scandcar maar 'Scantec' (denk ik).
Ik dacht eerst ook: even doorremmen en het gaat wel over maar na een paar weken was het nog steeds.
Heb zelf gezien hoe krom ze waren met beiden wielen van de grond, motor aan en in de versnelling. De blokjes bewogen gewoon heen en weer!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Scantech (parts to fit Volvo) is wat Scandcar meestentijds levert. Waar Scantech ze vandaan haalt is weer een vraag.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969