Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verdamper
tja....
ik heb wat opstart probleempjes met mijn volvo zoals blijkt.(ik wist bij aankoop al dat de auto wat achterstallig onderhoud had)

zoals in een eerder topic te lezen viel zocht ik een luchtfilterhuis. deze heb ik gevonden bij de Combi-garage in Uithuizen (groningen)

ik legde hem mijn 'probleem' voor van de gas lucht die ik vaak ruik ook al staat de motor stil. in combinatie met een stationair wat onregelmatig lopen en een erg wisselend verbruik (van 1 op 4 tm 1 op 7) Zijn oordeel: verdamper lek (wat vaker gebeurt in deze tijd van het jaar)

met het verwisselen van het luchtfilter huis rook ik continu een gas lucht.

wat is jullie oordeel erover? is hier nog wat aan te redden in de vorm van nieuwe rubbers oid of is zo'n membraam te vervangen? of zit ik nu op een nieuwe vast? om zo maar lukraak even een nieuwe verdamper er op te zetten.... maar ik begreep dat een 2 de hands verdamper niet bepaald een optie is omdat deze vanwege het droog staan ook al snel stuk gaan)

alvast bedankt
Antwoord
vervangen, ik zou hier geen risico nemen aangezien een gasophoping in een motorruimte nou niet echt een veilige situatie is. ik zou er niet eens meer mee gaan rijden wanneer er een continue gas lucht onder de motorkap hangt, ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren wanneer je hem start,
kaboem

gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
Hoi,

Ik heb ook weleens begrepen dat je ze zelf kan reviseren, die verdampers en het schijnt niet erg moeilijk te zijn. Heb ik mij laten vertellen door een collega. Even informeren bij een gasinbouwstation of bij de fabrikant van jou verdamper(google). Succes.
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord
Heeft mijn vader inderdaad ook een keer gedaan bij de verdamper van zijn vorige 164. Krijg je allemaal nieuwe pakkingen en een nieuw membraam etc. Was niet heel moeilijk had ik begrepen.
Antwoord
De lagedrukslang wil wel lekken bij de aansluiting op de verdamper.

Heb je de LPG smurrie al afgetapt, komt de werking ook niet te goede. Zit een boutje onderop.

http://www.vogelsautogas.nl/ deze heeft lange lijsten onderdelen en prijzen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
bedankt voor alle reacties.

ik ga zo meteen even de smurrie aftappen. bedankt voor de site.
welke slang is de lage drukslang? is dat een klein slangetje met een manteltje erom?
Antwoord
bij je vorige topic dacht ik in eerste instantie ook aan een versleten verdamper, totdat je een poreus slangetje ontdekte.

Maar je symptomen zijn hetzelfde als die ik ooit had: als je verdamper bijna de geest heeft gegeven is het membraam gescheurd en geeft ie veel te veel gas door. Dus je ruik je veel gas en loopt je motor beroerd bij niet teveel toeren + hoog verbruik.

Ik heb een zgan verdamper voor E50 opgescharreld en klaar!

Maar heb idd ook wel eens gehad dat er een slang was gescheurd: haarscheur over lengte van 5cm wat bijna dezelfde symptomen gaf.....
Antwoord
oke toppie! dat komt aardig overeen. na het vervangen van het luchtfilter huis en bougies + kabels loopt het geheel al een stuk beter. maar stationair (en in bochten) slecht. wel grappig: rechtsaf toerental omhoog en linksaf naar beneden (met dank aan mijn vrouw die dit opmerkte Tongue )

een nadeel is dat de auto niet op benzine loopt sinds een 2 weken (benz. pomp waarschijnlijk) :-[ :-\ dus is het wel handig als het gas het blijft doen.

een aftap kraan / plug oid kan ik niet vinden overigens ??? hoe moet zo iets er uit zien?

maarrrr goed als het allemaal klaar is straks (als ik later groot ben) heb ik wel een auto waarvan ik alles af weet en zeker weet dat hij goed is Wink ;D
Antwoord
katuut schreef:een aftap kraan / plug oid kan ik niet vinden overigens ??? hoe moet zo iets er uit zien?

Bij mij was het een koperen boutje onderop de verdamper. MAar ik heb ook eens een verdamper gehad waar ie er echt niet opzat.

Voordat je aan een nieuwe verdamper begint echt goed AL je slangen controleren. Evt allemaal loshalen, controleren op haarscheurtjes etc en even in knijpen.
Antwoord
er komt zelfs wat zooi onderuit dus ik denk dat die pakkingen lek zijn.
het is een vialle c1. zijn hier revisie setjes voor? of is hiervoor een c4 setje te gebruiken? of stel dat ik een nieuwe verdamper er op wil zetten wat voor 1 heb ik dan nodig?

mvg Ruud

ps. waar zit mijn brandstofpomp relais eigenlijk?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lpg verdamper. Jambon 1 1.623 20 September 2021, 09:07
Laatste bericht: Marc1970
  +t en lpg met verdamper Stevves 2 3.020 6 December 2015, 14:55
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Wie herkent deze verdamper? ZOAB 16 14.399 24 February 2015, 00:45
Laatste bericht: Jerry
  Beste, betrouwbaarste, makkelijkste LPG verdamper? Dopski 1 3.472 4 March 2014, 20:52
Laatste bericht: Marc1970
  Verdamper revisie Rob 3 3.034 14 October 2013, 16:15
Laatste bericht: Jambon
  Revisie verdamper succes! Wimme 6 3.914 18 December 2012, 22:27
Laatste bericht: Wimme
  Er stroomt gas uit de verdamper matthijs1 1 1.972 21 September 2012, 23:21
Laatste bericht: jos245
  LPG verdamper kapot na 4 maanden? volvosvenska 18 13.183 30 August 2012, 22:01
Laatste bericht: Jambon
  vermogen verdamper genoeg of te krap? Tevens vraagje over welke naald voor stromberg Jeroen V 24 13.530 31 July 2012, 06:28
Laatste bericht: Jeroen V
  relatie tussen de twee instelschroeven lpg-verdamper Jeroen V 17 11.118 14 February 2012, 10:08
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)