Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BRANDSTOFPOMP BLIJFT HANGEN
Vandaag een behoorliijk end gereden met de turbo op familie bezoek.
Hedenmiddag startte ik de turbo en ik hoorde duidelijk een geluid achterlinks van de station.
Dit geluid bleef de gehelen terugreis hoorbaar.
Dus dat moet de brandstofpomp zijn.
Volgens mij moet deze na het starten automatisch uit gaan.
Ligt dit probleem aan vervuilde zekeringen of.......?
Motorje liep trouwens ook anders dan de heenreis zonder die herrie van de brandstofpomp.
Wie kan mij zoal de oorzaak (oorzaken) vertellen.....

Antwoord
je rijdt toch niet op LPG?
daar is het nogweleens een probleem, aangezien de pomp draait, maar er of oude of te weinig benzine in de tank zit Tongue
voor de rest: pomp KAN hoorbaar zijn, kan tijden goed gaan, brandstoffilters vernieuwen kan ook nogweleens helpen.
zou er niet teveel waarde aan hechten, ik maak me meer zorgen als ik 'm niet meer hoor ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Als de pomp uit zou gaan, hoe komt dan de benzine van de tank naar de motor ???

Pomp gaat meer herrie maken naarmate de tank leger wordt en (zoals gezegd) de filters meer verstopt.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Bij die van mijn vader hoor je m ook goed lopen. Eerder vond ik dit vreemd, maar dit was omdat hij ook liep als de motor uit was (geen relais aanwezig). Herrie is dus in eerste instantie slijtage. Maar tussen slijtage en niet meer functioneren zit denk ik nog wel een ton aan kilometers als je volvo een beetje kent ;D
Antwoord

De tankpomp doet waarschijnlijk niets (of weinig )Deze pomp brengt de benzine naar de hogedrukpomp.
Dus zekeringen nakijken enz.

de hogedrukpomp staat te caviteren .Als de tank lekker vol is dan stroomt de benzine als vanzelf naar de hogedrukpomp .Naarmate de tank leger raakt ,moet de pomp de benzine aan gaan zuigen .Er ontstaan dan dampbellen voor de pomp welke imploderen in en na de pomp .Dat geeft dat typische geluid.(cavitatie)
Pomp gaat er op den duur wel van naar de kl.....haaien !!

wil nog wel meer uitleg geven , maar ik moet de ochtenddienst in (4:50 uur eruit)
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
de mijne lijkt het normaal te doen, welliswaar met wat geluid maar volgens mij niet abnormaal.

Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de auto van contact afzet...de pompt stopt (das normaal dan) maar dat ik dan klopgeluiden hoor vanaf de pomp. Is dat wat je bedoeld net met dat geluid? Dit duurt een kleine minuut en stopt dan vervolgens weer.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
klopgeesten ?
Antwoord
Dan moet je dat knaap in de kofferbak een mars geven.
Antwoord
Het vreemde is dat het geluid weer weg is en de motor wederom fijn loopt.
Ik denk of hoop eigenlijk dat het kwam door de toevoeging die ik een dag voor de lange rit in de tank had gegooid.
Die toevoeging moet zorgen dat alles van binnen weer schoon word of nu is.
Dus het kan zo maar zij dat een hoop rotzooi,(hopelijk nu alles verbrand)de oorzaak is geweest van de herrie van de pomp.
Steunt iemand mijn gedachte of sla ik de plank mis.

Antwoord
Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Volgens mij is de algehele mening op dit forum dat je die middeltjes beter niet kan gebruiken. Eventueel aangekoekte troep raakt los en kan vervolgens verstoppingen veroorzaken...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbometer blijft in het midden staan Stevves 3 3.930 26 February 2013, 12:40
Laatste bericht: Stevves
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 12.891 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Verschil aansluiting brandstofpomp (zie foto) daanheijn 3 3.382 30 March 2007, 22:59
Laatste bericht: daanheijn

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)