Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verschil aansluiting brandstofpomp (zie foto)
Op dit moment ben ik aangekomen op het punt dat de brandstofpomp onder de auto wordt gemonteerd. Nu heb ik echter een paar vragen, omdat de tank en de pomp onder een auto vandaan komen waar eerder geen turbo in heeft gelegen:

- De pomp die ik toen der tijd van de turbo heb afgehaald (de schone!!), blijkt slechts twee aansluitingen te hebben voor slangen. Dit in tegenstelling tot de pomp die al onder de huidige auto zat. Deze heeft er namelijk drie!? (de 'turbo pomp' heeft ook geen stekker (elektriciteit) aan de zijkant van de pomp zitten, maar twee stekkertjes aan de achterkant!).

Het verschil is een extra aansluiting in de vorm van een heel dun tuitje waar blijkbaar een dunner slangetje op heeft gezeten (bij rechter pomp te zien). Bij de linker pomp zit op die plek een klein schroefje.

- Daarnaast heb ik boven op de brandstoftank drie aansluitingen zitten. Twee dikke en een dunne. De twee dikke zijn naar mijn mening voor brandstof toevoer en voor de retourleiding. Nu blijft alleen de dunnere aansluiting over. Is deze aansluiting wellicht bedoeld voor de extra aansluiting op de pomp van de huidige auto? Is deze aansluiting icm met de turbo blijkbaar niet nodig? Kan ik deze aansluiting op de tank dan gewoon afdoppen?

[Afbeelding: dscf4965fp7.th.jpg]

Antwoord
Allereerst bedankt voor de reactie.

De dunne aansluiting, loopt deze dan direct naar de brandstoftank? Omdat ik drie aansluitingen op de brandstoftank heb zitten, lijkt mij dat de dunne aansluiting dus ook verbonden moet worden met de dunne aansluiting op de brandstoftank!?

Het rare is echter, dat de oorspronkelijke (links op de foto) pomp uit een 1984 Turbo, deze aansluiting geheel niet blijkt te hebben. Hier is alleen een schroefje te zien op de plek van de aansluiting. Is het dan blijkbaar een niet noodzakelijk onderdeel voor het K-jetronic systeem!? Het rare is ook dat de pomp zonder aansluiting uit 1984 is en de pomp met uit 1979. Blijkbaar is dit dus niet nodig i.c.m. de turbo!?

Indien het wel een duidelijke functie heeft, is het wellicht slimmer de oudere pomp met extra aansluiting te monteren. Ik moet alleen wel weten of de twee pompen t.a.v. k-jetronic en turbo verder identiek zijn.
Antwoord
Volgens de mensen op TPC geven de oude K-jet pompen (voor de turbo d8 ik) veel meer dan de nieuwere pompen voor de turbo (LH-jet) modellen....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Toch is het vreemd dat de pomp van mijn oude turbo geen aansluiting meer heeft op de accumulator. Is het in dat geval wel mogelijk de oude pomp met de de huidige accumulator te combineren, zodat ik deze ook weer op de brandstoftank kan aansluiten!?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brandstofverbruik B21ET groot verschil tussen benzine en LPG daanheijn 8 6.250 31 May 2011, 22:08
Laatste bericht: Ticcie
  398 kop: merkbaar verschil over 160 ? Mikoyan 4 3.506 25 May 2010, 21:20
Laatste bericht: skidje
  verschil tussen cilinderkop b200ft en b21et bunne 11 8.884 20 April 2009, 01:50
Laatste bericht: Jelmar
  BRANDSTOFPOMP BLIJFT HANGEN cooper 24 15.342 16 January 2008, 00:26
  Aansluiting B21ET op kabelboom!!?? daanheijn 4 3.201 10 May 2007, 10:06
Laatste bericht: daanheijn
  Intercooler foto's gezocht! thuur 10 7.870 26 May 2006, 20:54
  Wat is het verschil tussen B21 ET en B21FT henqui 12 8.073 23 April 2006, 21:16
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)