Topics: 65
Hallo
Ik zit enorm te dubben met mijn carburateur. Heb een 245 gl van 1981 net uit Zweden en de auto loopt belabberd.
Het is een B23 A met Pierburg 175 cdus.
Er zit (naast de "electrisch klep?" met twee stroomdraden; wat is dat eigenlijk; een afsluitklep?) een ,verzonken in het spruitstuk stationaire afstelschroef en er zit er nog een op de aansluitplaat van de carburateur naar het spruitstuk in het midden. Of dient die ergens anders voor. In de auto heb ik een electrische volvo ontsteking ingebouwd, bougies doen het, ontsteking op 7 graden. Alles volgens de "Vraagbaak Olyslager" afgesteld, maar dat mag niet baten. Auto loopt zeer slecht stationeer. Ik vind in het boek niets over eventuele tweede stationaire schroef en ook niets over de werking van die electrische klep (?) op de carburateur. Het menbraan van de carburateur zal ik eens checken op scheurtjes.
Vraag; wat is de functie van die "eletrisch klep" (als ik de stroom los trek loopt de auto langzamer stationeer)
Wat moet ik met twee stationeerschroeven, hoort dit wel zo of is die tweede geen stationeerschroef. Ik zal er een foto van maken.
Alle kennis welkom!
Groet,
Topics: 78
Die elektrische klep zit in het zelfde kanaaltje met de stationairschroef .
Wanneer je het contact (en dus de motor ) uit zet ,valt dat klepje dicht en voorkomt dan dat de motor nadieselt .
Dit klepje zou dus niets te maken moeten hebben met het slechte lopen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 82
Stationair hoor je af te stellen met de schroef bij het klepje, die andere dient dan dus nergens meer voor. Eerst de gasstang losklikken.
Moet je vacuumslangetjes niet van de stroomverdeler halen al sje de ontsteking stelt?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Maar in welke stand zet ik die schroef op de flens van de carburateur dan; een middenstand?
Hij reageert door langzamer te gaan als ik hem indraai.
De stationeerschroef naast de die electrisch klep laat zich nauwelijks een slag in of uitdraaien.
Zou je die in principe er helemaal uit moeten kunnen draaien (k zou hem willen controleren op mogelijke slijtage)
Ik zou hier graag een foto bijvoegen maar dat lukt me niet.
[Als ik op het fotoïcoontje druk staat er enkel deze code: img][/img]
Lukt me ook al niet goed :-)
Topics: 38
plaats de link naar je foto tussen die twee img en we kunnen hem zien.
Je kunt ook je foto parkeren bij imageshack oid, daar is een topicje over hoe het werkt.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Bij de flens een heel kort schroefje onder een lipje? Dat is de stop voor de gasklep. De gasklep moet helemaal dicht zijn en dan raakt het lipje net de schroef. Maar da's lastig te zien als de carb. nog op de motor zit. Dus als je het indraait gaat de motor langzamer draaien, dat klopt. Ik zou hem indraaien tot onderin, dan weet je zeker dat de gasklep dicht gaat. Dit alles met gasstang los.
En dan de echte stationairschoef gangbaar maken.
Dan de gasstang vastklikken, en afstellen tot de 'hevel' weerskanten een mm speling heeft.
Bedankt voor de info tot nu toe.
Als ik het goed begrijp moet die staitoniarschroef dus niet alleen loopbaar te maken zijn en moet ik die er in principe ook uit kunnen draaien.
Wat de foto betreft, dat wil mij maar niet lukken die er op te krijgen.
Moet ik daarvoor een http link naar een webpage hebben, dat vult ie namelijk voor de link in als ik naar een foto verwijs in een map nadat ik daarna op bekijken druk. Maar ik heb geen http adres waar foto's staan.
Ik zal het wel verkeerd begrijpen.
De topic image check zal ik eens proberen zo ik die vind en plaats de foto dan.
Topics: 163
wat foto's betreft heb je het goed begrepen. Op
http://www.photobucket.com kun je gratis een account aanmaken en hier foto's opslaan en vervolgens hier een linkje neerzetten.
neem geen imageshack dan krijgt iedereen pop-ups etc en ze zijn ook nog eens traag.
Hier de link naar de foto van de beide schroeven op photobucket;
http://s247.photobucket.com/albums/gg129...rent=c.jpg
Aha. Die koperkleurige in de carb. hoort vast, om een of andere boring permanent af te sluiten, wordt in elk geval niks over geschreven in Haynes. En die andere verzonken, dat is de stationairschroef, als je hem indraait gaat de motor langzamer lopen zoals je beschrijft.
Trouwens, als de motor blijft lopen als je de draden van de elektrische klep lostrekt is er iets mis met de gasklep (ws. sluit-ie niet 100%). Dan sluit je nl. de luchttoevoer voor stationair af en geen lucht = spoedig afslaan. Het heveltje waar de gasstang aan zit heeft een lip, daaronder zit een klein schroefje, draai maar een eind in.